בדק בית – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר אנשים שמספרים שטרם רכישת הדירה שלהם הם שכרו את שירותיה של חברה שמומחית בכל הקשור אל ביקורת מבנים ובדיקות בדק בית. פעולה זו נעשתה על מנת להבטיח שאין ליקויים שנסתרים מעיניהם טרם הקנייה של הבית או ושהקבלן עמד בכל תנאי החוזה (בכל הקשור אל בניה) והמפרט הטכני של תכנית הבניה כאשר הוא מסר לדיירים החדשים את המפתח לביתם החדש.

 

מהי המטרה של בדיקות הבדק בית?

בדיקת בדק הבית נעשית על ידי חברות שמומחיות בכל הקשור אל ביקורת מבנים. המטרה של בדיקה זו היא לדעת מה מצבה של הדירה טרם קנייה ויש אנשים שמחליטים לתקן ליקויים שונים בדירתם טרם הם מציעים אותה למכירה ולכן גם הם שוכרים את שירותיהם של מומחים שיבצעו את הבדיקות היסודיות ביותר שלאחריהם הם יתקנו את כל הליקויים באותו הבית אותו הם מעוניינים למכור.

 

כל אחד מנסה לחסוך בהוצאות ואנשים רבים שמחליטים לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה לא תמיד מבינים את חשיבות בדיקת הבדק בית. הם רואים בבדק בית הוצאה מיותרת וסבורים שהם יכולים לעבור על כל חדר וחדר בבית ולחשוף את כל הליקויים הקיימים. דבר זה מסתבר לעיתים קרובות כטעות והם מוצאים את עצמם מוציאים כספים רבים על תיקונים של ליקויים בסיסיים בדירה וזאת בנוסף לסכום אותו הם שילמו על קניית הדירה. היתרון העיקרי של בדק בית הוא שמומחים בודקים את הדירה בכל סוגי הבדיקות החשובות ביותר וחוסכים מהלקוח עוגמת נפש ורכישת דירה מלאה בליקויים.

 

בדיקות הבדק בית מיועדות הן לאנשים שקונים דירה חדשה מקבלן והן לאנשים שקונים דירה יד שנייה. הבדיקה נעשית בפיקוחו של מהנדס על ידי מומחים שמשתמשים בציוד חדשני ומתקדם. הבדיקות יכללו את כל הקשור אל מצב הדירה הן מבחינת תשתית האינסטלציה, מערכת החשמל, מערכת האיוורור והמיזוג, הריצוף ועוד. יש חבילת בדיקות בסיסיות ותמיד ניתן להוסיף לחבילה זו גם בדיקות מיוחדות, כמו למשל בדיקת קרינה או כל בדיקה אחרת. (בהנחה כמובן שהחברה מציעה בדיקה זו).

 

לסיכום, בדיקת בדק בית נעשית על ידי מומחים בתחום ההנדסה בעלי ניסיון באיתור ליקויים. בסיום סדרת הבדיקות תקבלו דו"ח מפורט של כל הליקויים בדירה , מצבה הכולל של הדירה ומחירים משוערים של התיקונים הנדרשים. בצורה זו תוכלו לדעת מה לדרוש מבעלי הדירה אותה אתם מעוניינים לקנות. בנוסף, דו"ח זה משמש כאסמכתא משפטית וניתן להגיש אותו כראייה בבית המשפט באם מחליטים לתבוע תיקון ליקויים מקבלן. בהצלחה!