המדריך המקוצר לבחירת משכנתא

 

מרגישים שהגזרות הכלכליות החדשות, הפערים הגדולים שבין השכבות, וההתנהלות כולה לאחרונה, כל אלה מקשים עליכם, ובעיקר על כיסכם? אם כן, זה הזמן לבחור בצעדים נכונים יותר, ובעיקר גם חכמים יותר. כדי להתמודד עם יוקר המחייה באופן הנכון ביותר, ולפחות עד שניתן יהיה לראות שינוי משמעותי בשטח עצמו, חשוב לבחון נכון כל צעד וצעד, ובעיקר בכל הקשור למשכנתאות. אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא בקרוב, הנה כמה טיפים קצרים, שיעזרו לכם לבחור אותה באופן הנכון ביותר:

פנייה אל יועצים מקצועיים רגע לפני קבלת ההחלטה – כשמחירי הדירות אינם נמוכים, ונדמה שהם עולים יותר ויותר ככל שהחודשים חולפים,  עליכם להיערך נכון, ובעיקר אם אתם מעוניינים לרכוש דירה ולקחת משכנתא. אחד הצעדים החשובים ביותר, מלבד רכישת ביטוח משכנתא, הוא פנייה אל מומחים בתחום. ניתן להיעזר ביועצי משכנתאות חיצוניים, או חברות המתמחות בכך ואינן תלויות, שיחד אתכם יבדקו את פני השטח ויוכלו לבחור עבורכם את המסלול המשתלם ביותר. מסלול שבו ההחזר החודשי עומד בקו אחד עם הכנסותיכם, מסלול שבו הריבית אטרקטיבית ובכלל – כזה שיאפשר לכם ליהנות מהרכישה ומבלי להיכנס לחובות כספיים.

סקר שוק מקדים ובחינת השטח באופן מעמיק – רגע לפני לקיחת המשכנתא, חשוב להכיר את השטח היטב. בין אם מדובר במשכנתא לצורך רכישת דירה באזור הצפון, המרכז או הדרום, כדאי לבדוק מספר אזורים שונים, ולבחון לעומק מה מציע כל אחד מהם. אחד הפערים הבולטים בשנים האחרונות בארץ, בא לידי ביטוי ביוקר המחיה באזורים השונים. בעוד שבאזור המרכז מחירי הדירות, ובעיקר מחירי המוצרים והשירותים השונים, גבוה מאד, באזורים אחרים בארץ המחירים זולים יותר. ובכל זאת, גם בפריפרייה מתקשות משפחות רבות להתמודד עם המצב ונאלצות לבחון את צעדיהן לעומק, בין אם בשל אבטלה באחוזים גבוהים ועוד. ולכן, חשוב לבדוק היטב באיזה אזורים משתלם לרכוש דירה, אילו מסלולי משכנתאות נחשבים אטרקטיביים יותר, ביחס לאחרים, וכדומה.

התייחסות להחזר החודשי במסגרת משכנתא זו – מדובר, אולי, באחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת המשכנתא. כשאתם בוחרים ביטוח משכנתא, אין לכך משמעות, אולם כשבוחרים מסלול משכנתא, החשיבות לכך רבה במיוחד. ישנם רבים הבוחרים במסלולים שאינם נכונים ומתאימים להם. החזר חודשי גבוה מאד, ולא משנה מהו גובה ההכנסה, עשוי להכניס אתכם לקשיים כלכליים. חשוב לבחון לעומק את האפשרויות המוצעות לכם, תוך התייחסות לפרמטר זה.

סביר שלא תרצו למצוא עצמכם בעוד מספר שנים בקושי כלכלי רב בשל התחייבות שונות, לרבות משכנתא. ולכן, לפני הבחירה, תשומת לב רבה והתייחסות נכונה, תעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

 

Speak Your Mind

*