זכויות רפואיות

בישראל, למרבה הצער, על מנת לקבל את מלוא הזכויות הרפואיות והכספיות המגיעות לאנשים אשר נפגעו בתאונות, במחלות וכן הלאה יש לעבור מסכת ייסורים ובירוקרטיה ולעיתים יכול לקחת שנים עד למימוש כל הזכויות, אפילו כאשר ברור לכל כי האדם אכן סובל ואכן זכאי לסיוע מהמדינה והגורמים הרשמיים בתמורה לתשלום מיסים לאורך כל חייו. המקרים הקשים והארוכים ביותר הם ככל הנראה קבלת אישור של קצבת נכות כללית – התהליך כולל ביקורים חוזרים ושונים אצל ועדה רפואית ובירוקרטיה רבה. לאור המצב הזה, קבלת סיוע בנושא מגורם מקצועי כגון עורך דין ביטוח ומומחים לעבודה מול הרשויות בהחלט יכולה לעזור לקבלת כל הזכויות והכספים שמגיעים לך.

קצבת נכות כללית

 

קצבת נכות כללית היא הגדרה רפואית מטעם ביטוח לאומי, כאשר המהות עצמה היא הקצבה שבה הביטוח הלאומי – מטעם המדינה – מעניק לאדם סכום כספי על מנת לסייע להתמודד עם אינספור הקשיים המתלווים למצבי נכות חמורים. על מנת לקבל קצבת נכות כללית יש להיות לפחות ברמה של 75% אי כושר עבודה ובמקרים רבים מדובר על 100%. אך העניין הבעייתי הוא להגיע לאישור של אחוזי הנכות ושל קצבת הנכות מטעם ביטוח רפואי. בדרך יש לבקר אצל ועדה רפואית ואפילו כמה, לראות רופאים, לקבל חוות דעת ולעיתים לעבור תסכולים וזמן רב עד לאישור המיוחל – כאשר כאמור עורך דין ביטוח לאומי יכול לקצר את התהליך ולפשט אותו עבור האזרח הרגיל.

קצבת נכות בסיסית מספקת סכום של כ-1,990 ש"ח, זאת בעבור לפחות 75% אי כושר עבודה. מעבר לזאת כאשר מדובר על מצב של קצבת נכות כללית יש תוספות שונות המגדילות את הסכום: תוספות של 200-300 ש"ח למצבים רפואיים נוספים, אם אין לאזרח הכנסה נוספת מעבודה, קצבאות או חסכונות פנסיוניים אז ניתן לקבל תוספות עבור ילדים ואנשי תלויים אחרים. לאחר קביעת ועדה רפואית כי האדם אכן נכה באופן מוחלט, קצבת נכות כללית מטעם ביטוח לאומי יכולה להגיע למקסימום 4,700 ש"ח לחודש – עם כל התוספות האפשרויות. מכאן, שההבדל בין קבלת הקצבה הבסיסית לבין קצבת נכות כללית מלאה הוא בהחלט גדול ועשוי להיות משמעותי מאוד לאיכות החיים. כאשר גורם מקצועי מסייע לאזרח מול ביטוח לאומי, בועדה רפואית וכן הלאה בפועל הסיכויים לכך עולים משמעותית.

ועדה רפואית

חלק מתהליך קבלת קצבאות נכות וזכויות רפואיות נוספות של הביטוח הלאומי כולל ועדה רפואית לבחינת מצב האזרח והחלטות לגבי אחוזי נכות וזכאות לסיוע מטעם המוסד והמדינה. אותה ועדה רפואית כוללת רופא מומחה בתחום הרלבנטי וגורם רשמי לרישום התהליך והנתונים – בפגיעות חמורות יושבים בוועדה כמה רופאים. ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח לאומי בשלב זה וגורמים מקצועיים נוספים בהכנה לאותה ועדה רפואית והתמודדות מולה. הועדה כוללת פריסת הקשיים והבעיות ואז בדיקה רפואית פיזית.

מעבר לכך, עורך דין ביטוח יכול להיות לעזר רב בהתמודדות מול חברות הביטוח, עורך דין ביטוח יכול לאתר את הנושאים והזכויות השונות ולגרום למימוש זכויות מלא מול ביטוח לאומי, חברות ביטוח, מס הכנסה ושאר רשויות וגופים.

Speak Your Mind

*