כיצד בוחרים ביטוח משכנתא – המדריך המקוצר

כל מי שמעוניין לקבל משכנתא מהבנק, עליו לרכוש, לאחר שקיבל אותה, גם ביטוח משכנתא, על מנת להבטיח את תשלומיה הסדירים. בעוד שבעבר רבים רכשו ביטוח משכנתא ישירות מהבנק, שאצלו קיבלו את המשכנתא עצמה, הרי שכיום, אפשר לעשות זאת גם מול חברות הביטוח השונות, המציעות ביטוח משכנתאות במסלולים שונים. בדומה לבחירתו של כל ביטוח אחר, גם בחירת ביטוח משכנתא, מצריכה התייחסות אל כמה פרמטרים חשובים כדי לוודא שמדובר בבחירה הנכונה. למה יש לשים לב כשבוחרים ביטוח כזה? על כך, לפניכם.

מהו ביטוח משכנתא

כל מי שמעוניין לרכוש דירה, יכול לפנות אל הבנק כדי לקבל הלוואה. הלוואה זו, שנקראת "משכנתא", יכולה להיות בגובה של מאות אלפי שקלים וניתן לפרוס את החזרים שלה למשך תקופה ארוכה במיוחד, עד שלושים שנה. ניתן לקבל משכנתא בגובה של עד שבעים אחוזים מערכה של הדירה, ולעיתים גם יותר, במידה והיא נעשית באמצעות הלוואה שלא דרך הבנק. על מנת לוודא שהחזרי המשכנתא ישולמו באופן סדיר ויוחזרו לבנק המלווה, על מקבל המשכנתא לרכוש ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא זה מבטיח כי במידה והלווה ייקלע לקשיים כלכליים ולא יוכל להחזיר את המשכנתא שקיבל, הדבר ייעשה על ידי חברת הביטוח המבטחת אותו. ביטוח משכנתא הוא בגדר חובה, משמע, כל מי שלוקח משכנתא כיום, נדרש לרכוש ביטוח מסוג זה.

כיצד לבחור אותו נכון

כשם שיש מסלולים שונים של משכנתאות, כך גם יש מסלולים שונים של ביטוח משכנתאות. כשמחפשים ביטוח משכנתא, חשוב לבחון כמה פרמטרים שונים כדי לוודא שהמסלול הנבחר הוא אכן המתאים. הנה כמה נקודות שיש להתייחס אליהן:

  • כשבוחרים ביטוח משכנתאות יש לבחון את תנאי הפוליסה המוצעת. ביטוח משכנתאות מוצע כיום על ידי חברות ביטוח שונות, כשכל אחת מהן מציעה מסלול מסוג אחר ותנאים שונים. כדי לוודא שאכן רוכשים ביטוח משכנתא מתאים, יש לקרוא את האותיות הקטנות ולהתייחס אל כל הסעיפים המוזכרים בביטוח משכנתא זה. חשוב לבדוק אתה הכיסויים הנלווים לביטוח, את גובה הפיצוי בעת הצורך ואת כל הפרמטרים השונים שנזכרים בו.
  • סקר שוק הוא דרך מצוינת לבצע בחירה נכונה ומושכלת. במסגרת החיפוש אחר ביטוח משכנתאות משתלם, חשוב לבחון כמה ביטוחי משכנתאות שונים, המוצעים על ידי חברות ביטוח שונות. במסגרת סקר השוק הזה ניתן להשוות בין הפוליסות המוצעות, תוך בחינת תנאיהן השונים, הכיסויים הנלווים, עלות הביטוח ופרמטרים נוספים. מומלץ להקדיש לכך זמן ולבצע השוואה מעמיקה וסקר שוק הבוחן כמה הצעות שונות.
  • כשבוחרים ביטוח משכנתאות, חשוב להתייחס אל גובה הפרמיה החודשיים. ישנם ביטוחי משכנתא שגובה הפרמיה שלהם יכול להיות גבוה מאד ואילו בביטוחי משכנתא אחרים גובה הפרמיה יכול להיות נמוך. חשוב לבדוק ממה נובעים הבדלים אלה וכמובן להשוות בין המחירים. כדאי לבחור ביטוח משכנתא משתלם, הן מבחינת המחיר וכמובן גם מבחינת התנאים.

Speak Your Mind

*