תזונה נכונה בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופה לא פשוטה, הכוללת, במסגרתה, שינויים רבים ואתגרים מסוגים שונים. הגוף חווה תהליכים רבים בתקופה זו, והנער או הנערה מגלים את עצמם מחדש ומסגלים לעצמם התנהגות הנחשבת אופיינת לגיל. גם עבור ההורים מדובר בתקופה לא קלה ובהתמודדות לא פשוטה. יש צורך בסבלנות רבה ובמיוחד – בהבנה. לאור התהליכים בגוף וגם הגדילה המשמעותית, חשוב לצרוך מזונות שונים ולאמץ אורח חיים בריא יותר. אילו מזונות ואיזה תפריט כדאי לבחור בתקופה זו? על כך, במאמר הבא.

לאכול נכון בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות, הנחשב לאחת התקופות המשמעותיות בחיינו, חל בין גיל 12 לגיל 18. תזונה נכונה ואימוץ אורח חיים בריא יותר הכרחיים בכל גיל אמנם, אך במיוחד בגיל זה. הכרות עם מזונות בריאים וטובים ושילובם בתפריט היומי עוזר לנערים ולנערות לגדול להיות בוגרים בריאים יותר ולהתנהל נכון וטוב יותר. כדי לממש את פוטנציאל הגדילה, המושפע כמובן גם ממאפיינים גנטיים שונים, יש לצרוך מזונות שונים ולהקפיד שיהיה תפריט עשיר בוויטמינים, מינרלים וגם סיבים תזונתיים, כמו אלה שיש בקפה מסוג קפה באלאנס, ששתייה ממנו לאחר הארוחה תורמת לתחושת השובע.

כיצד ליישם זאת

כדי ליישם את התזונה הנכונה, חשוב להקפיד על כמה כללים בתקופת גיל ההתבגרות. ראשית, חשוב להתחיל את היום בארוחת בוקר. זוהי הארוחה החשובה ביותר ביום ואסור לצאת מהבית לבית הספר לפני שאוכלים אותה. אפשר לשלב בה ירקות, העשירים בוויטמינים וגם בסיבים תזונתיים, כמו אלה שבקפה מסוג קפה באלאנס, וגם לאכול דגנים טובים או לחם בריאות. מומלץ להימנע ממזונות הכוללים קמח לבן, שצריכה מוגברת מאד ממנו גורמת להשמנה. כדאי להקפיד שלא לאכול בכמויות גדולות עוגות למיניהן, פסטות, פיצות וגם לחם לבן. אפשר לבחור בתחליפים בריאים וטובים יותר ולהחליף את הקמח הלבן בקמח מלא. מומלץ להימנע משתיית משקאות מוגזים שכוללים כמויות עצומות של סוכרים שלא טובים לנו וגם משקאות דיאט שיש בהם רכיבים לא טובים.

חשוב במיוחד להימנע ממזונות תעשייתיים שונים. חטיפים שעשירים בנתרן לא בריאים לגוף, מזון מהיר כמו המבורגר או לחמניה בנקניקייה פחות מומלץ וגם נשנושים של ממתקים או מזונות אחרים תעשייתיים שאינם טריים, יכולים לגרום לנזק. כדאי לשלב, במקום זאת, פירות טריים וטובים ואפילו פירות יבשים, כמו תמרים, שזיפים וגם שקדים ואגוזים שיש בה רכיבים תזונתיים חשובים מאד וכמובן גם יש להם טעם נהדר. שילוב נכון בין המזונות והימנעות ממזונות אחרים שאינם טובים, יכולים לעזור לשמור על הבריאות ובעיקר לעבור את גיל ההתבגרות בשלום.

Speak Your Mind

*