מי שאהבה נפשי

החלום של כל ילדה, נערה, אשה – וחלומו של ילד, נער, איש = למצוא את האהבה האידיאלית.

הרבה ספרים ושירים, מחזות ובדיחות נכתבו על האידיאל הזה. והרבה אכזבות וכאבי לב, התרגשויות ונדודי שינה, דפיקות לב ואופוריה, נחוו תחת הכותרת – אהבה! המניע והמנוע שמפעיל את האנושות הוא לא כח ושלטון והון –  אלא אהבה! הצורך הזה של לאהוב ולהיות נאהב הוא בסיסי ואנושי.

הסיומת של כל סיפור ואגדה: "והם חיו באושר" (נכון, גם ב'עושר', חשוב מאד ולא לשכוח את זה!) מעוברת לכל פעוט וילדונת בגיל צעיר מאד ומאז האנושות מחפשת את זה שאהבה נפשו. מערכת שלמה של שידוכים הוקמה מאז היות האדם – אדם. כבר בימי התנ"ך ובעצם הרבה לפני כן היה צורך בהיכרויות כדי להפגיש את האיש עם האשה. בורא עולם יצר אשה כדי שהאדם שהוא ברא לא יהיה לבד. היכרות או לא היכרות? שרה אמנו שלחה עבד כדי שימצא שידוך ליצחק מחמל נפשה. ורבקה שילחה את הנבחר שלה, יעקב, מפחד אחיו ישמעאל, לאביה הארמי, כדי שימצא אשה. ויעקב זה, השתדך עם שתי אחיות והיה מוכן לעבוד שנים ארוכות כדי לזכות בזו שאהבה נפשו.

במשפחה של אז ובמשפחות של היום יש את אותו צורך: לזווג זיווגים כדי שיקום בית עם ילדים. המשכיות!  בימינו הדברים פחות גלויים ומוסתרים במערכת שלמה של עצמאות וחופש בחירה וחלומות על אהבה נשגבה. וכשזה לא בא בקלות, יש צורך בתיווך של מקצוענים. שידוכים הפכה להיות מילה שלפעמים לא נעים להודות שנעזרים בה. אך בכל זאת יש צורך במערכת מקצועית שתפלח ותעבד נתונים ותפלוט רק את אלה שיענו על הבקשות הנסתרות שלנו לגבי בן/בת-זוג. גם הזהות הדתית חשובה לאנשים ולכן יש את JDATE מערכת מושלמת של היכרויות של אנשים המחפשים בני זוג יהודיים. אז, בימי התנ"ך, כאשר יעקב נמלט לדודו לבן הארמי, חוסר היהדות של הארמי לא הפריעה ליעקב להשתדך ולאהוב שתי אחיות ואפילו המשרתות שלהן מצאו חן בעיניו… אבל אח"כ כשיעקב הפך להיות ישראל, ממשיכיו דאגו שיהודים יתחתנו עם יהודיות. אמנם במשך השנים ההקפדה לא היתה כל-כך מוחלטת וכשהנערות חוללו ורקדו בכרמים בט"ו באב, אף בחור יהודי לא בדק בדיוק אם המחוללת היפהפיה יהודיה או שמא בת לאחד העמים שהיו בכנען.

אין ספק שפעם היה פשוט יותר! מצד אחד חטפו את הכלה שמצאה חן ומצד שני עבדו עבורה ארבע-עשרה שנים כי אהבו אותה עד כלות. כי כאז כן היום – כולם מחפשים את שאהבה נפשם…

Speak Your Mind

*