רכישת רכב חדש או מיד שניה?

אם אתם מתבלטים איזה רכב לרכוש – רכש חדש או יד שניה, להלן מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

                                                                                       

  1. עלויות

בעת רכישת רכב חדש צריך לקחת בחשבון מספר גורמים בהקשר של העלויות – מצד אחד, רכב חדש הינו יקר יותר מרכב משומש, והוא מאבד מערכו מדי שנה סכומים גבוהים מאלה שמאבד רכב שאינו חדש (רכב זה איבד כבר את רוב הערך בשנים הראשונות שלו). אך מנגד, חשוב לזכור שכאשר אתם קונים רכב חדש, אתם מקבלים חיסכון משמעותי באחזקה השוטפת שלו – רכב חדש אינו מועד לתקלות רבות בשנים הראשונות לחייו, ואם מתגלה בו תקלה כלשהי, סביר להניח שהיא מכוסה במסגרת האחריות שמעניק לכם היצרן של הרכב. לעומת זאת, כאשר רוכשים רכב משומש, עורכים לו כמובן בדיקה לקראת קניה במוסך מתאים, אך עדיין יכולות להתעורר בעיות ותקלות שלא אותרו או שפשוט נגרמות עם הזמן, ככל שהמכונית מתיישנת.

  1. בטיחות

הבדל חשוב נוסף בין מכוניות חדשות ליד שניה נוגע לרמת הבטיחות שלהן. נושא הבטיחות של כלי הרכב מתקדם כל הזמן בצורה מהירה, ומה שהיה לפני שלוש או ארבע שנים סטנדרט – בדרך כלל נחשב למיושן כיום. מי שחשוב לו לנסוע ברכב שמגן עליו בצורה הטובה ביותר (למשל, רכב שבו נוסעים הרבה עם ילדים) ולא מוכן להתפשר על מערכות בטיחות ישנות יחסית – ייטה באופן ברור לכיוון קניית רכב חדש.

  1. פשטות קניה

רכישת רכב חדש הינה עניין פשוט ביותר – עוברים בין סוכנויות הרכבים השונות ובוחרים. בדרך כלל גם אפשרויות המימון הקיימות הן מגוונות מאוד ויכולות להקל על הרכישה. כאשר רוכשים רכב שאינו חדש, יש צורך לעקוב אחר מודעות, לבדוק מספר רב של רכבים, לעתים אף להשקיע כסף בבדיקה של הרכב במוסך, וכמובן שאפשרויות המימון מוגבלות יותר.

  1. הרגשה, עיצוב ופינוקים

אין מה לעשות, רכב חדש "מהניילונים" נותן לכם הרגשה אחרת. רכב כזה מעוצב בצורה מודרנית וכולל את מפרט עשיר ומפנק, וכל אלה הופכים את הנסיעה שלכם לחווייתית יותר. ואין צורך להזכיר כמובן שרכב חדש משדר סטטוס מסוים של הצלחה ועוד.

  1. זמן

למי שאין זמן לבלות במוסך, מומלץ להימנע מקניה של רכב יד שניה. כמו כל מכונה, רכב שנמצא זמן רב על הכביש מתחיל לגלות סימני שחיקה במערכות השונות שלו, ואלה יצריכו גם בסופו של דבר, מעבר לתחזוקה מונעת (טיפולים שנתייים), תחזוקת שבר כאשר יתגלו תקלות שונות.