פינות אוכל לאירוח ישראלי

במדינת ישראל חווית האירוח וההתארחות היא חלק מחיי היומיום של מרבית המשפחות. מעניין לציין שמדובר בעניין תרבותי, וההתכנסויות שלנו מרובות משתתפים ותכופות מן המקובל בארצות רבות אחרות. למעשה, רק בעברית יש מונח ייעוד עבור המילה 'חבר'ה' ובתרבויות רבות לא מקובל כלל להזמין אנשים לביתך לאירוח מרובה משתתפים. נורמות ההתרועעות החברתית בארץ משפיעות במידה ניכרת על עיצוב הבתים ועל האווירה בהם. מכיוון שהישראלים מצפים לכמויות גדולות של אורחים, ובמקרים רבים מתגוררים בדירות קטנות, הם זקוקים לפתרונות מגוונים ומיוחדים שיאפשרו להם אירוח נעים ומזמין, כמו למשל פינות אוכל.
אירוח בכיף ובנוחות
במרבית הבתים תפגשו פינות ייעודיות להסבה ואכילה. כדי לאפשר ארוחה בהרכב גדול פינת האוכל מאפשרת אירוח שקשה ליהנות ממנו בחלל הצר יותר של חדר המטבח. פתרון עדכני במיוחד הוא יצירת מטבח פתוח אשר משלב את פינת האוכל בקרבה לחדר המטבח ליצירת חלל רצוף, מזמין ומרווח. שולחנות סלון ואוכל בבתים רבים הם קטנים כדי לאפשר נוחות בחיי היומיום, אך מרבית שולחנות פינות האוכל נפתחים לממדים גדולים עבור חבורות גדולות של סועדים. מאפיין נוסף של האירוח הישראלי הוא מגוון רחב של מנות ומאכלים והשולחן הגדול מאפשר למארחים לפרוש עליו תצוגה נאה של מנות. את חווית האירוח הנעימה משלימים כסאות נוחים ויפים לישיבה ממושכת ונינוחה מול המטעמים.
פריטי ריהוט שימושיים נוספים בעולם האירוח הם שולחנות סלון רחבי ידיים או מרובים שמאפשרים אכילה בסגנון מזנון והסבה רשמית פחות. זוהי דרך נוספת לארח ברוחב יד ובנוחות, ולעתים קרובות האורחים יוזמנו לארוחה בפינת האוכל ויעברו לסלון כדי ליהנות מן הקינוח ומשיחה נינוחה בתום הסעודה. במצב הזה שולחן הסלון מהווה פתרון נוח להצבת כלים והגשה נעימה. דרך נוספת להקל על האירוח היא עריכת משטח על המזנון כדי לארגן פינת שתייה חמה מזמינה ולאפשר לאורחים להגיש לעצמם כל מה שירצו בו.
כאשר האירוח הוא בגדר חוויה שכיחה אנו מגלים שיש בשוק פתרונות שונים ויעילים כדי להעניק לאורחינו ארוחה נדיבה ומהנה. אגב, מדובר במתנות מוצלחות שכל משפחה מארחת תשמח לקבל. חנויות למוצרים לבית מציעים מגוון רחב של מגשים, עגלות הגשה וקנקני שתייה שיכולים להקל במידה ניכרת על ההכנות ועל פעולת ההגשה. מארחים רבים מייחסים משמעות רבה לעיצוב הארוחה ולמראה השולחן. עבודת יצירה של ממש מושקעת בבחירת המפות, הכלים והקישוטים לשולחן. פרחים טריים, מפיות בד וכלי הגשה אסתטיים יוצרים אווירה מהודרת וחגיגית באמת.