אתגר פתיחת עסק אחרי גיל 40

הגעתם לגיל 40 . זהו גיל שאנשים רבים מחפשים לעשות שינוי, בין אם אתה עובד כשכיר מזה שנים רבות ובין אם את עקרת בית שמרגישה צורך לבטא את יכולותייך ולמצות את כישורייך. השינוי הוא לא עניין פשוט וגורר איתו בדרך כלל חששות רבות

אז לפני שאתם מחליטים  לעשות את השינוי רצוי מאד שתדע בפני מה אתם עומדים. מהם האתגרים והיתרונות העומדים בפניכם  

 

מה החזון שלכם ?

ראשית, על מנת שהעסק יוכל לקרום עור וגידים, עליך לגבש לעצמך חזון אישי ועסקי ברור. החזון מגדיר את הערכים ואת העקרונות על פיהם תרצה לנתב את דרכך, הוא מעניק את המשמעות ואת המוטיבציה ההכרחיות לפריצת הדרך ולמחויבות שלך לעסק. דמיין את עצמך בעוד חמש שנים, כשהעסק שלך משגשג. מה אתה רואה? מה הם הערכים שהעסק מיישם? מה הן הסיבות העמוקות שמניעות אותך להקים את העסק? החזון מספק את הקרקע ממנה ינבטו המטרות וההגדרות הקונקרטיות של העסק העתידי שלך. על מנת לגבש חזון אישי ועסקי, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי.

 

מה הפוטנציאל שלכם?

מה הם הכישורים והיכולות שלך, לאן אתה יכול להגיע אם תמצה את כישוריך וכיצד תרתום כישורים אלו לשירות החזון שלך?  האם אתה מודע ליכולות שלך, האם אתה מודע לתרומה ולתועלת שכישוריך יכולים להביא לאנשים אחרים? פתיחת עסק מצריכה הכרה ברורה ביתרונותיו של העסק שלך ובתרומתו ללקוחות פוטנציאליים, כאשר הצעד הראשון לעבר הכרה זו הוא ההכרה בפוטנציאל שלך ובערכו.

 

מה אתם יודעים לעשות הכי טוב

לפעמים אנחנו כל כך רגילים ליכולות שלנו, עד שאנו שוכחים כי אינן מובנות מאליהן. לכל אחד מאיתנו כישורים ייחודיים, שנראים לו טריוויאליים, אולם לאחרים הם בלתי מושגים. כך למשל, אם אתה מצטיין בסידור, במיון ובתיוק, תוכל לפתוח עסק העוזר לאנשים להתגבר על הניירת ועל אי הסדר בביתם. אם את נהגת שטח מצוינת, אוהבת טבע וטיולים – תוכלי להיות מדריכת טיולי שטח. האפשרויות אינסופיות, כל אדם על פי כישוריו. הקמת עסק קטן מוצלח מתחילה בכך שתשתמש בכישורים הטבעיים שלך ובידע שרכשת לאורך החיים. ארבעים שנות חיים אינן דבר של מה בכך, והידע שצברת הוא בעל ערך רב. רתום ידע זה להצלחת העסק.

 

איזה עסק הכי מתאים ונכון לכם

לאחר שבנית לעצמך חזון ומיפית את הפוטנציאל והכישורים שלך, הגיע הרגע לבנות תמונה של העסק. זה זמן טוב לפנות לשירותי יעוץ עסקי, על מנת להגדיר מטרות, לבנות תכנית עסקית, ולהציב יעדים ברורים ומדידים לעסק. זה השלב להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על הקמת העסק בפועל. העסק צריך לנבוע מהחזון האישי והעסקי שלך, ולשרת את הערכים שלאורם גובש החזון. כמו כן, העסק צריך לבטא את כישוריך ולמצות את הפוטנציאל ואת הייחודיות שלך, והוא צריך לערב את העדפותיך האישיות. אין טעם לפתוח עסק שישעמם אותך או שיעסוק בנושאים שאתה סולד מהם.

 

 ליווי מקצועי

 פתיחת עסק חדש אחרי גיל ארבעים מביאה, יחד עם ההזדמנויות – גם סכנות. רוב האנשים בגיל זה כבר בנו משפחה, יש להם ילדים שצריך לכלכל ומשכנתה שיש לשלם מדי חודש, והסיכון הכלכלי מאיים. על מנת להבטיח שעשית את כל מה שניתן בכדי שהעסק יצליח – פנה למומחה, לקבלת ליווי עסקי. יועץ עסקי ינחה וילווה אותך לאורך כל הדרך: משלב בניית החזון, דרך ניסוח תכנית עסקית ברורה תוך קביעת יעדים ומטרות מדידים, פילוח שוק ובדיקת היתכנות של העסק, ועד הקמת העסק וניהולו בפועל. יועץ עסקי טוב יכול ליצור את ההבדל בין הצלחה לכישלון העסק שלך.