אנחנו בעד הצדק – הפוליגרף

יש פעמים בו אנו מגלים שנעשתה לנו עוולה בצורה זו או אחרת. בשלב זה חשוב להתמודד עם הבעיה בתבונה ולחפש בהווה ובעתיד פתרונות שיובילו להתנהלות חכמה ונכונה לנו. אחד מאותם הפתרונות היא בדיקה באמצעות הפוליגרף. בדיקה שעיקרה להוכיח שאתם דוברי אמת או שמישהו אחר אותו אתם מאשימים במעשה זה או אחר אינו דובר אמת.

 

מהו הפוליגרף?

פוליגרף הוא מכשיר מיוחד שמטרתו היא קליטת התגובות של האדם כאשר המטרה העיקרית של בדיקה זו היא לבדוק האם אותו אדם משקר או דובר אמת. מכונת אמת זו משמשת בעיקר בחקירות פליליות, אך בשנים האחרונות יש חברות שמחליטות על מבדקי תעסוקה שונים בהם כלולה גם בדיקה באמצעות מכשיר זה וכן מועמדים לתפקידי אבטחה לעיתים נדרשים להיבדק במכשיר זה כאחד מתנאי קבלתם למקום עבודה מסוים. במהלך האבחון באמצעות מכשיר זה נשאלות בדרך כלל שאלות רלוונטיות לחייו של האדם, שאלות שאינן קשורות לחייו, שאלות סרק ושאלות שעיקרן ביקורת. חשוב לדעת שלמרות השימוש במכונה זו עוד משנות העשרים, אמינותו של מכשיר הפוליגרף שנויה במחלוקת. בישראל, אין תוקף מבחינת החוק הפלילי לבדיקה זאת. לעומת זאת, מבחינת החוק האזרחי יש תוקף לבדיקת פוליגרף כל עוד שני הצדדים אכן הסכימו לביצוע של בדיקה זו והתוצאות של הבדיקה ברורות.

 

באיזה מצבים בדיקה זו יעילה?

אם אתם סבורים שנגרמה לכם עוולה ואתם מעוניינים להראות בבית המשפט שאתם צודקים ואילו הצד האחר משקר. מצבים אלו יכולים להיות מצבים בו מוכר בחנות הבטיח לכם דבר מסוים אך לא מילא את הדבר לו הוא התחייב ואתם מעוניינים לתבוע את המגיע לכם. יש גם מצבים בהם עובד טוען שהוא דובר אמת אך המעסיק סבור שהוא משקר והדרך היחידה להוכיח מהי האמת היא על ידי מכונת האמת ויש גם מצבים בהם בני זוג מחליטים להתגרש ואילו אחד מהצדדים טוען שנעשתה בגידה או הפרת אמון מסוג אחר. הדרך הטובה ביותר להוכיח או לשלול את הדברים תהיה על ידי בדיקה במכונת אמת. חשוב לזכור תמיד שבמדינת ישראל התוצאה של בדיקה תשרת אתכם רק במשפט האזרחי ותמיד חייבת להיות הסכמה של שני הצדדים לבדיקה ותוצאות ברורות.

 

לסיכום, אם גם אתם מעוניינים להוכיח את צדקתכם ולפעול נגד עוולות צרכניות ועוולות נוספות בחברה הישראלית ו/או בחייכם הפרטיים, יש לכם אפשרות לפנות אל חברה שמציעה בדיקה במכונת אמת או אל מומחים בבדיקות בפוליגרף. בהצלחה!