חדשות כלכלה

בעיקרון ניתן להגדיר את המילה כלכלה כמכלול של כל הפעילות האנושית שמטרתה וכוונתה להשיג את כל מה שדרוש לאדם מהבחינה החומרית לצורך מחייתו, קיומו וגם רווחתו. אך מעבר לכך, 'כלכלה' זהו גם תחום מחקר במדעי החברה בו עוסקים ביחסים החברתיים והאנושיים הקשורים לכל התהליך של רכישת או השגת כל האמצעים הדרושים למחייתו ולשאר צרכיו, וחקר החוקים כמו גם היחסים החברתיים שנוגעים בפועל בייצור ובחלוקת הקניין שמשמש לצרכי האדם.

מה הם הגורמים האחראים לעיצוב הכלכלה בכל חברה?

  • אקלים – ניתן לקבוע שהגורם הראשוני האחראי על עיצובה של כלכלה מסוימת יהיה האקלים זאת אומרת הסביבה הטבעית כמו גם תנאי השטח וכל המשאבים הטבעיים כמו אוצרות הטבע השונים המשמשים לייצור מוצרים שונים.
  • הון – גורם משמעותי נוסף המשפיע על הייצור זהו ההון. הכוונה היא לסך כל הנכסים גם אלו שהם מוצרים בפני עצמם והם משמשים לייצור של מוצרים אחרים באמצעותם.
  • עבודה – הגורם השלישי שההשפעה שלו מכרעת בעיצוב הכלכלה של כל חברה זוהי העבודה כלומר המאמץ, הזמן והמשאבים אותם משקיע האדם עצמו בתהליך של הייצור.

כך לדוגמא, אם נרצה לתאר את התהליך של הכנת תכשיט משובץ ביהלום במהלך הכלכלי שלו על פי כל התהליכים, נוכל לחלק את המלאכה לשלושה סעיפים.

  • אקלים – יש צורך להשיג את חומר הגלם הדרוש לייצור היהלום, ומדובר כמובן באוצר מהטבע.
  • הון – כדי לעבד את היהלום ולהפוך אותו למשהו בעל ערך יש צורך במכונות חיתוך מתאימות, מכונות ליטוש ועיבוד וכדומה.
  • עבודה – העובד ייקח את חומרי הגלם ובעזרת המכונות ירכיב מהם את התוצאה הסופית.

חדשות כלכלה – מה משפיע על השינויים הכלכליים?

שני המדדים, היצע, מול ביקוש הם המדדים שמקיימים ביניהם את האינטראקציה הקבועה והם בסופו של דבר אלו הגורמים לקביעת המחיר של מוצר או שרות כלשהו כאשר מדובר בשוק החופשי. (ישנם מקרים יוצאי דופן בהם הכלל הזה לא ממש יפעל. במקרים כמו כשל שוק בגלל פעילותה של גוף מונופולי כלשהו או מונופסוני, וכשל השוק מונע את התחרות המשוכללת.) אך בעקרון ניתן לקבוע ולומר שאחד מאבני היסוד של עולם הכלכלה בעידן שלנו זהו המודל המתבסס על היצע מול ביקוש.

אנשים הרוצים ללמוד היטב על חדשות כלכלה, פונים בדרך כלל אל אתר מקצועי שמספק את המידע המעניין אותם.