איזה פרקטים מומלצים?

התקנה של פרקט, בין אם בבית חדש שנבנה או בשיפוץ של בית, היא בהחלט הבחירה הפופולרית כיום. ללא ספק מדובר בבחירה אופנתית אך גם כזו שמוסיפה רבות לעיצוב הבית ולמראה שלו. אם המושגים פרקטים פישבון או פרקטים עץ או אולי פרקט למינציה מבלבל אתכם, בואו נעשה סדר במגוון סוגי הפרקטים הקיימים היום ונבחן איזה פרקטים מומלצים מבין המבחר.

בחירה קלאסית

אם נדמה לכם כי פרקטים פישבון, אחד מסוגי הפרקטים הפופולאריים כיום הוא סוג חדש של חיפוי – אתם לא מדייקים. הדוגמה הייחודית של פרקט פישבון נקראית כך משום שהיא מזכירה מבנה אידרה של דג. זוהי ככל הנראה הדוגמה הראשונה של פרקט, ויש שאומרים שנוצרה בצרפת בסופה של המאה ה-16. עשירים בלבד יכלו להשתמש בדוגמה זו בשל המורכבות של היצירה וההתקנה שלה. מאז ועד ימינו, פרקטים פישבון נותנים תחושה יוקרתית מפרקטים בדוגמאות אחרות. בשונה מצרפת של פעם וההתקנה המורכבת של פרקט מסוג זה, כיום ההתקנה של פרקט בדוגמת פישבון היא פשוטה ומהירה הרבה יותר.
כאשר אנחנו מחפשים ובודקים איזה פרקטים מומלצים להתקנה בבית, גם פרקטים עץ הם אפשרות פופולארית מאוד. פרקט עשוי עץ משלב פרקטיות יחד עם סגנון יוקרתי. המגוון של פרקטים עשויים עץ הוא רחב. אפשר ליצור פרקטים מעץ אגוז, מייפל, דובדבן ועוד.

תחזוקה וטיפול

מתכננים התקנת פרקטים עץ או פרקטים פישבון ואתם מעוניינים לדעת איך לשמור על המראה שלהם לאורך זמן? יש מספר דברים שחשוב לדעת כבר בשלב שבו אתם שואלים את עצמכם איזה פרקטים מומלצים.
טעות נפוצה היא לחשוב שתחזוקה של פרקט היא עניין מורכב. תחזוקה של פרקטים מתבצעת בקלות, אך חייבים לעשות שימוש בחומרי ניקוי אשר מותאמים במיוחד לפרקט.
ראשית, בין אם התקנתם פרקטים פישבון או פרקטים עץ בבית, על מנת לשמור על ניקיונו, חשוב לטאטא אותו באמצעות מטאטא או שואב אבק. בשלב השני, הניקוי של הפרקט צריך להתבצע תוך שימוש במטלית לחה. לא לשכוח שחשוב מאוד לעשות שימוש בחומרי ניקוי ושטיפה אשר מותאמים ספציפית לניקוי פרקטים. ההתאמה של חומרי הניקוי ושיטת הניקיון של הפרקט, תוך הימנעות מניקיון אגרסיבי שלו הם מרכיבים משמעותיים ביותר בשמירה על הפרקט לאורך זמן. במידה ונשפכים מים על הפרקט יש לייבש באופן מיידי את הפרקט כדי למנוע נזק.

איך לבחור?

אם אתם מתחבטים בבחירה של פרקטים, ואין לכם העדפה לסוג מסוים של פרקט (למשל פרקטים פישבון או פרקטים עץ), כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע. המבחר הרחב של סוגי פרקטים עלול לבלבל ומוטב לא להקל ראש בבחירה חשובה כזו. הפרקט ילווה אתכם במשך שנים רבות, וצריך להיות כזה שתוכלו ליהנות מהשימוש בו ומהעיצוב שלו. מומלץ לבדוק גם איזה צבע של פרקט מומלץ לכם להתק