שעוני נוכחות – הרבה יותר מחוק הגנת השכר!

התיקון של חוק הגנת השכר שנכנס לתוקפו לפני שנים אחדות יצר שינוי מהותי יחסית בשוק העובדה הישראלי, כל מעסיק חייב ברישום מדויק וקביל של שעות עבודת העובדים. התיקון יצר משמעויות משפטיות חשובות כמובן, שכפועל יוצא שלהן כל מעסיק התקין פתרון מסוים של שעון נוכחות ומעקב אחר שעות עבודת העובדים. אך היכולות המתקדמות – בעיקר של המוצרים המובילים והמשוכללים בשוק – של שעוני נוכחות כיום מאפשרות למסיקים הרבה מעבר למילוי הוראות חוק הגנת השכר, שפע של יתרונות ניהוליים ותפעוליים.

למרות שמוצרים אלו עדיין קיימים, שעון נוכחות היום כבר לא מחייב "לדפוק כרטיס" פשוטו כמשמעו, כבר לא חייבים ניהול נוכחות עובדים על ידי שעוני נוכחות מכאניים ומסורבלים אלא הטכנולוגיה המתקדמת של עידן האינטרנט מאפשרת לעשות את כל זה ועוד הרבה יותר באמצעים חדשניים ויעילים, כולל כמובן אמצעי ניטור ובקרה ביומטריים המציעים עולם ומלואו של אפשרויות ויכולות.

הבסיס הקבוע בחוק

חוק הגנת השכר הוא חוק מקיף וותיק מאוד במסגרת דיני העבודה בישראל. התיקון הרלבנטי לחוק התבצע מיושם החל משנת 2009 והוא לא מציין מפורשות את החובה להתקין שעון נוכחות בכל עסק. אך התיקון כן מעביר את חובת ההוכחה לגבי מחלוקות ותביעות על למשל שעות עבודה של העובד, זכויות סוציאליות בגין שעות עבודה וכן הלאה מהעובד כפי שהיה עד התיקון אל המעסיק. בנוסף כל מעסיק מחויב כיום באספקת תלוש שכר מפורט ופשוט הכולל את כל רכיבי השכר השונים. מכאן, שהבסיס הקבוע בחוק לגבי תיקון חוק הגנת השכר בהחלט מחייב כל מעסיק להתקין שעון נוכחות למטרת רישום רציף של שעות העבודה.

מבחינה זו, שעוני נוכחות חדשניים ומתקדמים טכנולוגית מספקים פיתרון כולל ואיכותי ביותר, אמינות ללא פשרות וכמובן עבודה דיגיטלית ולא מכאנית במרבית המקרים. כך ניתן לרשום במדויק ובצורה יעילה מאוד את שעות העבודה והנוכחות של העובדים – כולל מוצרים שלא מאפשרים לשכוח להעביר כרטיס וכיוצא באלו. למשל שעון נוכחות מגנטיים או בטכנולוגיית RFID המחייבים העברת הכרטיס / אמצעי הזיהוי על גבי השעון על מנת להיכנס לארגון.

מגוון רחב של יכולות ויתרונות נוספים

התיקון של חוק הגנת השכר קובע כמה דרישות בסיסיות כאמור, דרישות שעבורן לא חייבים שעוני נוכחות מרובי יכולות ומאפיינים. אך התחום המתקדם הזה מציע שפע אדיר ורחב של יכולות מורחבות ויתרונות נוספים בהתקנת שעון נוכחות מתקדם שכזה.

בין היתר ניתן למנות למשל העלאת רמת האבטחה והבקרה בארגון – באמצעות שעון נוכחות ביומטרי המאפשר גישה ורישום עובדים על פי מאפיינים פיזיים פרטניים של כל עובד, התמששקות של שעוני נוכחות לרשת האינטרנט לצורך קבל נתונים מרוחקים, מתן אפשרויות ניהול ורישום גם באמצעות מכשירי מובייל וגם שעון נוכחות אינטרנטי מלא שאינו מחייב חומרה כלשהי. אפשר לשלב מערכות ניטור ובקרה נוספות עם שעוני נוכחות ומדובר ללא ספק על כלי ניהולי בעל ערך מוסף משמעותי לכל ארגון.

Speak Your Mind

*