קרני נאמנות

למי שמעוניין להכנס לשוק ההון אבל אין לו ידע או זמן כדי לנהל את השקעותיו, קרן נאמנות יכולה להיות השקעה נכונה ונבונה. מנהלי קרנות נאמנות מנהלים תיקי השקעות גדולים במיוחד שמשותפים לכלל המשקיעים בקרן. הפיזור הנכון של תיק ההשקעות הוא המפתח להצלחת ההשקעה ומנהל מקצועי ואחראי ידע לעשות זאת תוך הקפדה על פיזור הסיכונים. כל מה שנותר לכם לעושת הוא לבחור את קרן הנאמנות ולהתאימה לצרכיכם. מידע נוסף כאן.

פרמטרים בבחירת קרן נאמנות או התאמתה לצרכיך

לפני בחירת קרן נאמנות או והתאמתה לצרכים שלכם עליכם לברר את הצרכים שלכם במספר פרמטרים:

  • סוג ההשקעה – יש קרנות המתמחות במניות, באגרות חוב, קרנות שקליות, בניירות ערך מחו"ל וכיוצא באלה. הרכב הנכסים של כל קרן מפורט בתשקיף של כל אחת מהן. יש גם קרנות גמישות מבחינת ההתחייבות של מנהל הקרן להשקיע באפיק כזה או אחר. יש גם קרן השתלמות מחקה שהיא קרן העוקבת אחר מדד מסויים והיא דומה לתעודת סל. ויש קרן מעורבת שבה אפיקי ההשקעה הם שונים כפי שמפורט בתשקיף שלה.
  • צורת תשלום המס – יש קרנות נאמנות פטורות ויש קרנות חייבות. בקרנות החייבות משולם המס על רווחי הקרן והכנסותיה, בעוד שקרנות פטורות מתבצע תשלום המס בעת מכירת יחידות ההשתתפות.

חשוב להדגיש כי סוג ההשקעה מאד תלוי באופי המשקיע ובצרכיו. קרנות המתמחות במניות עשויות להניב תשואה גבוה יותר אבל רמת הסיכון שלהם גדולה יותר. מי שבאופיו לא אוהב סיכונים, עדיף שיבחר במסלול סולידי יותר בעל רמת סיכון נמוכה יותר. מידע נוסף כאן.

השוואה בין קרנות ההשתלמות דומות

לאחר שתגבשו כיוון כללי באשר לאופי ההשקעה שלכם תידרשו להכריע בין קרנות השתלמות דומות המעוניינות שתבחרו מתוכן. כדי לעשות השוואה מיטבית מומלץ לבדוק את הפרמטרים הבאים:

תשואות – ערכו השוואה בין התשואות של הקרנות השונות ובדקו כיצד הן התנהגו לאורך מספר שנים. בדקו זאת גם בהשוואה למדדים של אותן התקופות.

ניהול – יש לבדוק מיהו הגוף המנהל את הקרן ויש לבחור גופים בעלי נסיון ומוניטין בתחום זה. אל תתפתו דווקא לקרנות נאמנות של גופים גדולים מאד מכיוון שבגופים כאלה יש נטייה לשמרנות, אך יש לבדוק את הגוף המנהל בכל מקרה לגופו.

דמי ניהול ועמלות – ערכו השוואה בין דמי הניהול השונים. דמי ניהול יכולים להצטבר לאורך השנים לסכומי עתק ויש לבחון זאת ולבדוק זאת היטב. בעקבות התחרות הרבה בשוק ניתן להתמקח על אחוז דמי הניהול ולא לקבל את דברי הפקיד כסוף פסוק בעניין זה. גם את נושא העמלות יש לבדוק ולהשוות בין הקרנות השונות וניתן גם כאן להתמקח ולהוריד את המחיר.

שיעור ההוספה – זהו אחוז מסויים מערך יחידת ההשתתפות שהקרן גובה בעת רכישת הקרן. גם את האחוז הזה יש לבדוק ולהשוות בין הקרנות השונות המוצעות לכם. מידע נוסף כאן.

Speak Your Mind

*