השקעה בפרויקטים חדשים

בכל העולם ובישראל בפרט יש צמיחה אדירה של עולם הנדלן. את העולם העשיר הזה ניתן לחלק לשתי קטגוריות- תחום הנכסים הקיימים והתחום של פרוייקטים חדשים שרק נבנו או שנמצאים כרגע בתהליך של בניה.

בכל עת ניתן לראות פרוייקטים חדשים נמצאים בתלהיכי יישום, בין אם בערים המרכזיות ובין אם באיזורי הפריפריה השונים, לא תמיד מדובר על הצורך שבהענקת פתרון מגורים ובמקרים רבים מדובר על יצירת הזדמנויות פיננסיות לגורמים שונים.

גם את הפרויקטים החדשים ניתן לחלק לקטגוריות שונות כאשר בעוד שישנם פרוייקטים אשר נבנים מאפס על קרקע בתולית ישנם פרוייקטים מסוגים נוספים. פרויקט פינוי בינוי לדוגמה הוא פרוייקט שנבנה על קרקע הריסותיו של פרוייקט ישן. במקרים שבהם ישנם מבנים ישנים, שיש לקרקע שלהם פוטנציאל- יכול הקבלן לקנות זכויות על הקרקע, להרוס את הבניין הישן ולהקים במקומו בניין חדש, משודרג, גדול ובעל כמות יחידות דיור גדולה יותר. במקרים כאלה, הפרוייקט יצא לפעול בהתניית הסכם קולקטיבי של כל דיירי הבניין, כאשר בתמורה לכך הקבלן יפצה את הדיירים, בדרך כלל בדירה חלופית בבניין החדש ולעיתים גם בסכום כסף לפיצוי.

פרויקטים חדשים נוספים אלה הם פרויקטים לשימור- מבנים ישנים שנכנסים תחת קטגוריה של מבנים לשימור עוברים פעולות ארכיטקטוניות ומבניות שונות שמטרתן לשמר את המבנה המקורי על מנת לאפשר את קיומו העתידי.

תמא 38 גם היא הזדמנות לפרויקט חדש, או לפחות סמי חדש, כאשר במקרים כאלה לוקחים מבנים קיימים, מחזקים את יסודותיהם ובתמורה מקבלים זכויות להרחבה והגבהה של המבנה.

בנייה ירוקה

אחד מהפיתוחים המרעישים ביותר בעולם הנדל"ן, במיוחד בכל מה שנוגע לפרוייקטים חדשים מתייחס לתקנות הבניה הירוקה. תקנות הבניה הירוקה הינו אוסף של קריטריונים הקובעים כיצד ומהי בניה ירוקה. בבסיסה מדובר על שיטת עבודה שמייעלת את ניצול משאבי הטבע, מעודדת מיחזור ונשענת על משאבים אלטרנטיביים הן בתהליך הבניה והן במהלך תחזוקת המבנה עצמו. באופן כזה ישנה תרומה לאיכות הסביבה והקטנת היקף הנזקים שנוצרים במהלך הבניה, במקביל הדיירים זוכים להנות מהוזלה בעלויות התחזוקה של המבנה בזכות המשאבים האלטרנטיביים.

הזדמנויות לרווח

כל אחת מהאפשרויות של פרויקטים חדשים, כפי שצוינו לעיל ובתוך מכלול האפשרויות הנוספות שלא הוזכרו היא הזדמנות אדירה לרווח, בין אם מדובר על נכס למגורים ובין אם מדובר על נכס להשקעה. בדרך כלל- ההמלצה תהיה ברכישת זכויות על פרוייקטים חדשים, מעבר לעובדה שמדובר על נכסים במצב טוב יותר, עם הסתברות נמוכה יותר ללקויות, הרי שמדובר על נכסים שהם ככלל מניבים יותר והתשואה עליהם תהיה גבוהה יותר, הם יצריכו פחות תחזוקה ובעתיד יהיה קל יותר למכור אותם.

בין אם אתם מעוניינים בדירה למגורים ובין אם מדובר על דירה להשקעה, ככלל- העדיפות תהיה לחפש אחר פרויקטים חדשים להשקעה.

Speak Your Mind

*