יתרונות קרן השתלמות

בשוק קיימים כיום מגוון של מסלולים שונים אשר תפקידם הוא למעשה להעניק אפשרות של חסיכון. המסלולים שונים ומשתנים ביניהם כאשר ביניהם ניתן למצוא מסלולים ייעודיים, כאלה המספקים גם תעודת ביטוח, מסלולים שיש בהם סעיף של ריסק, מסלולי חסכון לטווח ארוך ואחרים שהם מסלולי חסכון לטווח קצר עד בינוני.

לכל מסלול חסכון יש את היתרונות והחסרונות שלו ולא כל המסלולים מתאימים לכולם באופן גורף. למעט מסלול חסכון אחד שהוא קרן הפניסה, כל יתר המסלולים ניתנים לבחירה ואינם מחייבים. למען הביאור- קרן פניסה היא מסלול חסכון חובה המעוגן על פי חוק ולאחר שינוי הרגולציה בנושא- כפי שנעשה לפני כארבע שנים, כיום כל בן אדם במדינת ישראל מחוייב על פי חוק לחסוך לקרן פנסיה. מעסיק שאינו מפריש הפקדות חודשיות לטובת חסכון פנסיוני עבור העובדים שלו עובר על החוק.

אחד מאפיקי החסכון המעניינים והמשתלמים ביותר זוהי קרן השתלמות. קרן השתלמות היא קרן חסכון בעלת יתרונות רבים ובמובנים רבים היא עדיפה ומשתלמת הרבה יותר מקרנות אחרות. מאחר וישנו חוק המחייב צבירה לקרן פנסיה, אך אין חוק המחייב על קרן השתלמות, תהיה זו בדרך כלל אחריות אישית של כל אדם לבחור ולהתעקש על הפרשה לקרן השתלמות עבורו. ככלל היא תצטרף לקרן הפניסה ולא תעמוד בפני עצמה. כך או כך, בזכות היתרונות המשמעותיים שלה, מדובר על קרן שכדאי מאד שתהיה- גם אם כבר קיים חסכון קודם.

מהי קרן השתלמות ?

קרן השתלמות היא למעשה קרן צוברת לטווח קצר עד בינוני. קיימת אפשרות למשוך את קרן ההשתלמות גם עד גיל פרישה ולהנות ממנה כקרן פנסיה, רק עם הטבות יחודיות שאין כמותן בקרנות אחרות.

קרן השתלמות היא קרן צבירה אשר מיועדת לשכירים וגם לעצמאיים, כאשר בעוד שעצמאי יבצע את ההפקדות שלו באופן עצמאי, כאשר מדובר על שכיר, המעסיק צריך להעביר הפקדות יחד עם העובד. המעביד יעביר שני שלי ומשכר העובד ינוכה שליש מגובה ההפקדה.

היתרון המובהק של קרן השתלמות טמון בהטבות המס אותן היא מעניקה, כאשר במידה ומדובר על קרן השתלמות לעובד- הטבות המס קבילות רק עבור הפקדות אשר מועברות בגובה שלא עולה על עשרה אחוזים מגובה השכר של העובד.

את קרן ההשתלמות ניתן לפדות כבר שלוש שנים לאחר תחילת הצבירה- מה שלא מתאפשר לביצוע בקרנות חסכון אחרות, אלא שמאחר ומדבר על קרן שבמקורה ייעודית למטרות לימודים והשתלמויות, על מנת להנות מהטבות הקרן חשוב שהפרעון יתבצע לטובת מימון לימודים. אחרת, הפטור ממס יבוטל. למי שמעוניין לשמור על ההטבות ואינו רוצה לעשות שימוש בכספי הקרן לטובת לימודים יצטרך לחכות פרק זמן מוגבל יחסית של שש שנים בלבד עד רגע הפרעון ואז יוכל להנות מהטבות המס.

Speak Your Mind

*