כרטיס אשראי חוץ בנקאי – מה כדאי לבדוק לפני שמנפיקים?

כרטיסי האשראי הפכו לנחלת כלל של ממש, כאשר עד שימציאו שיטה חדשה לתשלום בכל כך הרבה עסקים בעולם, הם ימשיכו להיות כלי עזר עיקרי בעסקאות רבות. כיום, ישנם שני סוגים עיקריים של כרטיסי אשראי – כרטיס בנקאי וכרטיס חוץ בנקאי. אם כן, מה מבדיל בין השניים ומה כדאי לדעת לפני שפונים להנפיק כרטיס שכזה.

כרטיס אשראי בנקאי

לפני שמחליטים אם להנפיק כרטיס חוץ בנקאי, חשוב להבחין בין כרטיס שכזה לכרטיס בנקאי. הכרטיס הבנקאי הוא הכרטיס הקלאסי – הבנק מנפיק אותו ללקוח שלו ומציב לו מסגרת המותאמת למצב העובר ושב בשקלול עם ההכנסות החודשיות. ככל שההכנסות גבוהות יותר, כך גם מסגרת ההוצאות החודשית תהיה גבוהה יותר ולהיפך. כמו כן, בכרטיס הבנקאי ישנן הטבות שונות הניתנות מחברת האשראי וכן גם הנחות שונות בעסקים ברחבי הארץ והעולם.

היתרון בכרטיס מהסוג הזה, טמון בעובדה שהוא זמין באופן פשוט למדיי וכל לקוח בכל בנק יכול להנפיק אותו ביתר קלות, כאשר הכרטיס מגיע בתוך ימים ספורים ביחד עם קוד אישי למשיכת כספים מהכספומט. לעומת זאת, בכרטיס הבנקאי ישנה הגבלה על פי הכנסות, כך שלעיתים גם אם יש מספיק כסף בחשבון לא יהיה כל כך פשוט להוציא אותו אם צריך לבצע הוצאה גדולה יותר בחודש מסוים.

הפרמטרים החשובים בכרטיס חוץ בנקאי

הכרטיס החוץ בנקאי עונה בראש ובראשונה על ההגבלה שקיימת בכרטיסים הבנקאיים. כרטיס שכזה, מאפשר לבצע הוצאות גבוהות משמעותית מאלו המוגדרות בכרטיס הבנקאי, בעיקר בשל העובדה שהכרטיס איננו קשור לעובר ושב של הלקוח, אלא משמש בתור כרטיס עצמאי אשר מבצע חיוב אחד לחודש. היתרון ברור, בשל היכולת להוציא כמה כסף שרק רוצים בכל חודש ומבלי להסתמך על מסגרות אשראי מצומצמות יחסית.

יחד עם היתרון המשמעותי הזה, מגיעה גם אחריות אישית גדולה. כעת, הבקרה היא פתוחה יותר והיחיד שיפקח באופן אישי על הוצאות הכרטיס הוא הלקוח עצמו. לכן, בעת הנפקת הכרטיס חשוב לוודא ולחשב מה הוא הסכום שנשאר בעובר ושב בכל פעם מחדש, בכדי לא להגיע למינוסים או הוצאות גבוהות במיוחד רק בשל בקרה דלה.

ההטבות השונות

כמו כן, בנוסף לעובדה שהכרטיס החוץ בנקאי הוא כזה המאפשר שליטה באופן קצת אחר בהוצאות, הוא מאפשר קבלת הטבות רבות נוספות. בעוד הבנקים בעלי הטבות מצומצמות למדיי, כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הם רבים ומגוונים, וניתן לקבל אותם בסופרים, רשתות אופנה, פארמים ועוד. בדיוק בשל העובדה הזו, מומלץ לפנות ולהנפיק כרטיס חוץ בנקאי בעסק הפופולארי ביותר בו מבצעים את הקניות, בכדי שההטבות יהיו רלוונטיות להוצאות החודשיות והשנתיות.

 ככל שהכרטיס יהיה רלוונטי יותר לרכישות, כך ההטבות יתאימו לרכישות רבות יותר במהלך השנה ויניבו צמצום משמעותי בהוצאות. כמו כן, חשוב לזכור כי במקרים רבים הנפקת הכרטיס היא חינמית ולאחר מכן עשויה להגיע גם ליותר ממאה שקלים לשנה.

Speak Your Mind

*