חתימת חוזה עם חברת ניהול בניינים- טיפים חשובים

כיום, יותר ויותר וועדי בתים מעדיפים להעביר את השרביט לחברת ניהול בניין ולהגיד שלום אחת ולתמיד לגביות הוועד החודשיות, לוויכוחים בוועדות ולמתנדבים שצריך להכריח כדי לקחת אחריות על נושאים שונים. חברת ניהול הבניין יכולה לדאוג להכל, תמורת תשלום כמובן, מבלי לערב את הדיירים ולבקש את סיועם היות ולחברות אלו יש צוות עובדי אחזקה ותחזוק משל עצמן.

אין ספק כי האופציה של שימוש  בחברת ניהול קומפלקס מגורים שכזו, פותר הרבה בעיות וטרדות, אך בדרך יש הליך אחד שיכול להוות בעיה- חתימת החוזה עם חברת הניהול. לחברות הללו לרוב יש סוללת עורכי דין משומנת שמנסחת עבורן את החוזים בצורה המיטיבה ביותר שיש. לכן, למי שאינם בקיאים בהליכי המשפט, ממתינים הרבה מכשולים שאפשר ליפול בהם. מטרתו של מאמר זה היא הבהרת מספר מכשולים אלו ופתיחת עיניכם לגבי למה כדאי לשים לב בטרם חתימת החוזה.

קחו אתכם איש מקצוע

העצה הכי חשובה וראשונה במעלה בחשיבותה היא לא להגיע למעמד חתימת החוזה ללא ליווי של איש מקצוע בתחום הניהול. באיש מקצוע כוונתנו היא עורך דין, או אדם שיש לו ניסיון רב עם חברות ניהול ויודע כבר מה לחפש וממה להזהר. בעל מקצוע מנוסה ומיומן לצידכם יבטיח כי החוזה שייחתם יהיה הגיוני ומיטיב לשני הצדדים.

הקפידו על הפרטים הקטנים

חברות ניהול רבות, יעטפו אתכם בשלל הבטחות ושירותים בניסיון למכור את שירותיהן בכל מחיר. רבות מהן, שוכחות את ההבטחות הללו במעמד החוזה וכך יוצא שאתם למעשה מקבלים פחות מהשירות שלו אתם מצפים. מה עושים ואיך מונעים זאת? כבר במעמד השיחה הטלפונית, חשוב לרשום לעצמכם בצד את כל ההבטחות שקיבלתם בשיחה או אפילו להקליט את השיחה. במעמד החוזה, הביאו את הפתק או ההקלטה הזו אתכם ודירשו כמי שהובטח בע"פ יירשם גם בחוזה בצורה מסודרת. רק כך תוכלו להבטיח כי תקבלו באופן מלא את מה שהובטח לכם.

בידקו היטב את אחוזי ההשתתפות של חברת הניהול בשירותים שונים

עוד עצה חשובה, היא להתפתות משירותי אקסטרא שמציעים לכן חברות הניהול "בטוב ליבן". על אלו שירותים מדובר פה? שירותי שמירה, שירותי טיפול בתקלות חשמל חמורות או תקלות צנרת, שירותי ניהול חשבונות ועוד. בחלק מן המקרים מדובר בחבילת שירותים שבהחלט תהיה שווה את תוספת הכסף. אך בשירותים אחרים, יהיה מדובר בתשלום ריק שלא ייתן לכם הרבה בשעת הצורך. לכן, אם הציעו לכם שירותים כאלו, עשו סקר שוק קצר כמה יעלה לכם לקבל את השירותים הללו מבעלי מקצוע פרטיים. מומלץ להציג בפני בעלי המקצוע את המצבים הקיצוניים ביותר כדי לקבל מושג על מה התשלום המינמלי והמקסימלי שיכול להיות בגין שירות כלשהו. לאחר מכן, השוו את המחירים הללו למה שחברת הניהול הציעה לכם.

השאירו את זכויות החתימה והתשלום אצלכם

עוד דבר חשוב הוא נושא הזכויות שלכם על הכסף שלכם. מי שמשלם לחברת הניהול הוא וועד הבית דרך הדיירים. מכיוון שכך, חשוב שלוועד הבית תישאר זכות החתימה והתשלום בידיים. לא יתכן שחברת הניהול תעשה בכסף שניתן לה כבשלה, והיות ויש הרבה מעורבים בסכום המשולם לך, חשוב שזכות ההחלטה הכספית והסופית תישאר בידי הוועד המהווה גם שופר לדיירי הבניין עצמו.