שינוי בחיים – כל אחד יכול!

החיים שלנו מלאי תהפוכות כל הזמן, ומה שנראה לנו ברור מאליו היום יכול להתערער לנו מחר והדבר נוגע לכל תחום בחיינו. מרוץ החיים גורם לנו לעיתים להיכנס למרה שחורה, מרה שחורה שנגרמת בגלל השגרה הבלתי נגמרת, שגרה אשר מתחילה בבוקר עם כל מה שכרוך בבלגן של הבוקר בעיקר בבית עם ילדים, הריצות לעבודה ולשאר הסידורים ובלי שאנו מרגישים היום נגמר לנו בדיוק כמו שהוא נגמר אתמול. כל מה שאנו צריכים הוא שינוי בחיים, שינוי שישבור את השגרה שלנו בכדי שנרגיש שאנו גם בני אדם ולא רק מכונות שמבצעות מטלות.      

לחשוב חיובי!

הכול מתחיל על ידי חשיבה חיובית, מה שלרובנו קשה מאוד ליישם ולהקפיד עליה ביום יום. בכלל, כל מה שקשור לחשיבה שהינה חיובית ולסדנאות שישנן בתחום הוא מעין טרנד בשנים האחרונות, והכל התחיל מהספר והסרט "הסוד". "הסוד" הוא רעיון שרבים נחשפו אליו בשנים האחרונות והוא מדבר על הקשר בין מה שהראש שלנו עוסק בו לבין מה שאנו עושים בפועל או יותר נכון מהן התוצאות שאנו מקבלים, ומסתבר שיש הרבה בתאוריה הזו, אם אנו חושבים חיובי כל הזמן דברים טובים קורים לנו. חשוב לחשוב חיובי אך לא פחות חשוב ליישם.

יישום

אם אנו רוצים שינוי בחיים, שינוי שיהיה אמיתי וברור לא מספיק שנחשוב חיובי אלא המחשבות הללו גם צריכות להיות מתורגמות למעשים. רבים טועים לחשוב שאם הם יחשבו חזק חזק דברים ישתנו להם בחיים מיידית או לאחר זמן מה, אך בפועל זה לא באמת קורה. חשיבה חיובית היא רק התחלת הדרך ומה שצריך בכדי שיקרה שינוי אמיתי וחיובי הוא לתרגם את המחשבות הללו לפעולות, פעולות שיביאו לפעולות נוספות והם אלו שיגרמו לשינוי אמיתי בחיים שלנו. רק לחשוב זה מצוין אך ללא פעולות מתאימות לא באמת נגיע רחוק לאן שאנו רוצים.

דוגמא

דוגמא לחשיבה שהינה חיובית שלא מביאה עמה תוצאות ללא פעולות היא בכל מה שקשור למצבנו הכלכלי. בישראל כמו בעולם כולו ישנם רבים שכורעים תחת הנטל הכלכלי יום יום, וישנם כאלו שבטוחים שאם הם יחשבו חיובי אך לא באמת יעשו פעולות כלשהן אשר ישנו את מצבם הכלכלי כמו להגדיל הכנסות ולהקטין הוצאות השינוי יקרה מעצמו. זה לא באמת יקרה אם לא נעשה משהו פיזי בנידון, משהו שישנה את מצבנו מן הקצה אל הקצה השני.