התנהלות עם תזרים מזומנים

בישראל, בשנת 2009, לפני שהיה שיא במשבר הכלכלי, הסיכויים של עסק קטן או בינוני לשרוד, היו קלושים. היום, ישנו לא רק קושי כלכלי, כי אם התמודדות עם מתחרים ובמיוחד מתחרים שהם גדולים יותר. לדעת הרבה כלכלנים, ישנם עסקים שיכולים בהחלט להתמודד, למרות המציאות הקשה, באמצעות ניהול איכותי ונכון, שיהיה פיננסי ועסקי וכן, בניית תזרים מזומנים שיוכל לסייע רבות ולגרום להישגים עסקיים משמעותיים.                                                                                                                                                     

תזרים מזומנים הינו החמצן של כל בית עסק, באם הוא קטן, בינוני או גדול. התזרים של המזומנים בכל עסק, חייב להיות מדויק, טעות קטנה שנעשתה לא בכוונה, עלולה להיות דרמטית ולגרום להרעה במצב העסק.

להוסיף תשלומים עתידיים קבועים

חשוב לבצע כמה פעולות חשובות על מנת שהעסק ישרוד כמו:

  • הערכת גבייה שמרנית כמו ניהול הכנסות והוצאות כמו משכורות, כרטיסי אשראי, תשלומים לספקים , הוצאות שוטפות של בית העסק, החזר הלוואות לבנקים ועוד.
  • יש לשלם לספקים רק בסוף החודש.
  • תשומת לב מרבית לחריגה בבנק
  • שימוש במערכות יעילות לעסק

ישנן חברות המסייעות באופן משמעותי לבעלי העסקים השונים, כמו חברת BIZIBOX שכוונתה של החברה היא להעניק מענה לבעיות הגדולות בניהול השוטף של העסק כמו בניית תזרים מזומנים. חברת BIZIBOX, פיתחה מערכת אלקטרונית משוכללת, היודעת לנתח את מצב העסק כמו ניהול הכנסות והוצאות. המערכת מתממשקת לכל מקורות המידע של העסק, מושכת אליה את הנתונים, מנתחת אותם ומציגה אותם באופן יעיל וברור למשתמש. המידע העסקי של מערכת זו, משותף למערכת של רואה החשבון של בית העסק.