כל המידע המקיף על אובדן כושר עבודה

אדם, אשר נפגע וחלה ואיבד את כושרו לעבוד, מצב זה, יביא לירידה דרסטית בהכנסותיו עד כי לא תהיינה לו הכנסות כלל. יש לבחון את המקורות מהם יוכל הנפגע לקבל קצבה כמו: ביטוח לאומי, חברת ביטוח או מהפנסיה שאגר במשך שנים בעבודתו. יש להיעזר בגורמים מקצועיים המתעסקים אך ורק בתחום זה ע"מ  לקבל את מרב הזכויות המגיעות לנפגע. חשוב לזכור כי הבירוקרטיה מול המוסד לביטוח לאומי היא ארוכה ומתישה. ניתן בהחלט לחסוך כאבי ראש מיותרים ולהגיע בלוויית אדם מקצועי, אשר ינחה את הנפגע לקבלת הקצבאות המגיעות לו כאחד אשר נגרם לו אובדן כושר עבודה עקב תאונת עבודה , מחלה וכדומה.

גם חברות הביטוח, הם מוסדות לכוונת רווח והן אינן ממהרות לאשר במהרה תביעות של אנשים שאיבדו את כושרם לעבוד. במקרים מסוימים, חברות הביטוח מאשרות סכום חלקי בלבד ומנסות להתחמק מתשלומים המגיעים למבוטחים בכל מיני טענות כמו: "אי-גילוי" או "אי-עמידה" בתנאי הפוליסה. המוסד הראשון שיש לפנות אליו במקרים של אובדן כושר עבודה, הוא המוסד לביטוח לאומי. יש למלא את הטפסים ולצרף את המסמכים הרפואיים שמעידים כי אדם זה נפגע כתוצאה מתאונה או מחלה.

 מתי לפנות לחברת הביטוח?

נציגי הביטוח הלאומי, בודקים את הטפסים אותן מילא הנפגע. במידה והנציגים הכירו במקרה כתאונת עבודה, המוסד לביטוח לאומי, יפצה את הנפגע בשבעים וחמישה אחוז מהשכר האחרון שהרוויח ממקום עבודתו. תשלום זה, ניתן לנפגע במשך כשלושה חודשים במידה ולא יכל לעבוד במשך תקופה זו. במידה ואותו נפגע אינו יכול לעבוד יותר לאחר תקופה זו, עליו למלא שב טפסים של תביעה לגמלת נכות. רק לאחר שהנפגע הגיש את הטפסים הדרושים וביצע את התביעה במוסד לביטוח לאומי ואף הוגשה כבר החלטה, ניתן לפנות אל חברת הביטוח .

במידה ואין לנפגע ביטוח פרטי של אובדן כושר עבודה, כדאי כי יבדוק את ביטוח המנהלים או את קרן הפנסיה. אם יש לנפגע ביטוח חיים (פרטי), לרוב ישנו סעיף של אובדן כושר העבודה והוא יוכל לנסות להפעיל אותו במקרה זה.

פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים הנחשבת כתאונת עבודה

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים שנחשבת כתאונת עבודה, היות והתאונה קרתה בזמן עבודתו, בדרך מהעבודה או אליה, תאונה זו, תיחשב כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. אדם הנפגע מתאונה מסוג זה, יוכל להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את רכבו אך גם במוסד לביטוח לאומי. נכון שיש סרבול מבחינת הטפסים והליך ארוך, אך בסופו של דבר הנפגע יקבל את פיצוייו או את הקצבה החודשית שמגיע לו אם אכן הוכח, כי הוא נפגע כושר עבודה.