העתיד של חולון: ח/500

חולון היא אחת הערים המרכזיות בישראל, אשר מציעה סביבה עירונית פעילה, שטחי חולות פראיים וקרבה משמעותית לכל אפשרויות התעסוקה והבילוי הקיימות במרכז הארץ. רשתות תחבורה ציבורית ומערכות כבישים משוכללות הולכות ומתפתחות והופכות את העיר לאטרקטיבית מתמיד. העירייה מפתחת מזה שנים את העיר כדי להפכה ליעד אטרקטיבי למשפחות. לצורך זה הוקמו בחולון אטרקציות רבות לילדים ונוער, והיא זכתה לכינוי 'עיר הילדים'. בנוסף, העירייה מעודדת את תחום העיצוב ויוזמת שיתופי פעולה רבים בתחום זה.

העיר נקראת חולון מכיוון שהיא הוקמה בעבר על שטחי חולות אשר הלכו ונבלעו בפיתוח עירוני אינטנסיבי. כיום חיים בעיר כ- 190 אלף תושבים, אשר נהנים ממוסדות חינוך ותרבות רבים ובראשם מוזיאון הילדים ומוזיאון העיצוב הישראלי. בעוד שבעבר נתפסה העיר כפרבר של תל אביב, כיום מדובר ביעד אטרקטיבי למשפחות צעירות אשר מעוניינות להישאר באזור המרכז תוך שמירת על איכות חיים גבוהה וקצב חיים עירוני. מיתוגה של חולון כעיר הילדים אינו סיסמה ריקה מתוכן – להתמקדות בילדים יש ביטוי בכל מימד של החיים בעיר המשפחתית הזו. השקעה משמעותית במוסדות החינוך הפכו אותם לאיכותיים במיוחד. כל טיול ושיטוט בעיר מוביל ל'גן סיפור' שכן גני המשחקים שאנו פוגשים בכל עיר עוצבו בחולון באופן מיוחד. בכל גן תמצאו סיפור ילדים אחר אשר קם לחיים בעיצוב ובמתקנים. במוזיאון הילדים ישנן אטרקציות שונות שבראשן התערוכה הקבועה המרתקת 'הזמנה לשקט'. בנוסף תפגשו במרכז ייחודי לאמנות דיגיטלית, בגן יפני, בגן קקטוסים ובשפע אירועי תרבות המכוונים ופונים לילדים ולמשפחות.

תכניות לעתיד בעיר חולון – ח/500

ומה העתיד של העיר חולון? מכיוון שהעיר מלאה עד אפס מקום, טוב לדעת שהעירייה נתנה את הדעת על פיתוח העיר ותכנית ח-500 חולון הולכת ומתקרבת למימוש. מדובר בתכנית ענק אשר תתפרס על כל עתודות הקרקע הפתוחות שנותרו ברשות העירייה. על הקרקעות יוקמו מבנים מרובים המיועדים למגורים, שטחי מסחר ובילוי וכמובן גם מבני ציבור. כל אלו אמורים לשמש את תושבי העיר הקיימים ובנוסף להם עוד כחמישים אלף תושבים חדשים יתגוררו במבני המגורים אשר יוקמו.

בלב המתחם החדש מתוכנן פארק ענק אשר יתפרש על כאלף דונמים. פארק חולות, כפי שהוא צפוי להיקרא, מתוכנן לשמש את תושבי העיר לשעות נופש ופנאי. הפארק ישמר בצורתו הטבעית והבתולית, ורק בשולי השטח הטבעי יבוצע פיתוח עירוני. כך יזכו תושבי חולון להמשיך וליהנות מהחולות, ממש כפי שעשו מאז ומעולם.