חימום תת רצפתי ועוד

כאשר אנחנו מדמיינים בית מעוצב, מפנק ומזמין יש כמה גורמים שאנחנו מצפים לראות בו. ראשית – חימום ומיזוג מיטבי – כלומר בקרת אקלים מושלמת לאורך השנה כולה. מטבח מודרני, מאובזר, אסתטי ונוח לעבודה. חדרי אמבטיה מפנקים. תאורה נעימה לעין, ושלל רהיטים נאים ופתרונות אחסון מיטביים. תאורה טבעית טובה, צמחים פורחים ועוד שפע אביזרים נאים וחמים. ריצוף חדש ונקי, קירות מסוידים ובהירים. בקיצור נמרץ, הבית המפנק הוא בית שדייריו השקיעו שפע מחשבה בפרטים הקטנים והגדולים כאחד.

ישראל נחשבת למדינה בעלת אקלים נוח, במיוחד כאשר משווים אותה לארצות הקרות שניתן למצוא, למשל, בצפון אמריקה. החורף קצר ומשלב ימי שמש רבים, הקיץ ממושך אך במרבית אזורי הארץ החום אינו בלתי נסבל ועונות המעבר קצרות ומעניקות תנאים נוחים. דווקא מהסיבה הזו לא התפתחה בארץ תרבות חימום ומיזוג טובה, ובפעמים רבות מאד דווקא במהלך החורף הדירה המושקעת הופכת ללא נוחה, כאשר הברירות הן בין חימום מייבש באמצעות המזגן, הסקה לא בטיחותית באמצעות גופי חימום מסורבלים, או הסתפקות בדירה קרה מדי.

תחושת המותרות של חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי הוא הדרך להבטיח תחושת מותרות מדהימה גם בימי החורף הקרים ביותר. מדובר בשיטה שיש לה יתרונות מרובים. ראשית, ניתן לשלוט בחדרים או באזורים בדירה באופן נפרד, וכך להבטיח חיסכון ויעילות מרביים. שנית, למערכת שכזו יתרון אסתטי מובהק – אין כל זכר למערכת בשום מקום בדירה, וגופי החימום פשוט נעלמים מן העין. המערכת גם בטוחה, כמובן, במיוחד כאשר משווים אותה לתנורי החימום השונים שאנשים מכניסים לביתם בעקבות הקור החודר בחורף. ולבסוף – החום של מערכת חימום תת רצפתי הוא החום הנעים והמפנק ביותר ללא השוואה. במקום להניח את הרגליים היחפות על מרצפות אבן קפואות בלילה של חורף, בני הבית נהנים ממגע חמים ומפנק כשהם קמים מן השינה, יוצאים מהמקלחת ובכל הזדמנות שהיא.

חימום תת רצפתי וכל סוג חימום אחר הולך יד ביד עם בידוד איכותי לדירה – עוד נושא שכדאי לחשוב עליו ולהשקיע בו. ריצוף הפרקט היפה שנפוץ כיום הוא אלמנט נוסף שמשתלב בצורה נהדרת עם החימום שמתחת לרצפה, מכיוון שהוא משלב את המגע הנעים והחמים של העץ עם החום שנובע מן המערכת. מי שיבקר בבית עם חימום תת רצפתי ייהנה לראות את הילדים משחקים על הרצפה החמימה בהנאה לאורך החורף כולו. בית חמים ונעים הוא משאת הנפש של כל משפחה, ומערכת החימום התת רצפתי מאפשרת למשפחה כולה להיות נינוחה ורגועה בימי החורף הקרים ביותר.