אמצעים יעילים להרחקת יונים

זה ממש לא סוד שיונים יכולות להוות מטרד אמיתי. הן לא ממהרות לעזוב, מפיצות פרעושים וכינים ועלולות גם להפיץ בקרב קשישים וילדים מחלות חריפות. זאת מעבר ללכלוך ולרעש אשר מגיעים איתן. רבים מחפשים מוצרים להרחקת יונים שיהיו יעילים לאורך זמן. בין הפתרונות הקיימים נמצאים גם דוקרנים ליונים ונשאלת השאלה האם מדובר בפתרון יעיל באמת לאורך זמן או שהיונים צפויות לחזור במהרה לאחר התקנה של הדוקרנים.

הרחקה של יונים לצמיתות

מי שסובל לאורך תקופה ממושכת מיונים ומעוניין להרחיק אותן, מעוניין לעשות זאת לצמיתות. קיימים מוצרים להרחקת יונים וכמו כן שיטות שונות להרחקתן אך לא כולם יעילים. רבים בוחרים בהתקנה של דוקרנים ליונים מתוך מחשבה שהבעיה תמוגר כך לחלוטין, אך מגלים בסופו של דבר כי לא מדובר בשיטה יעילה דיה. הדוקרנים נגד יונים עשויים מבנה קטן מסיכות, המותקן על אדן החלון וזאת כדי שהיונה לא תתיישב עליו. יונה שתנסה להתיישב על אדן החלון ובו דוקרנים נגד יונים, תחווה כאב פיזי כתוצאה מהדקירה ותתרחק במהרה מהמקום.

יש סוגים שונים של דוקרנים ליונים. חלקם עשויים מתכת או פלסטיק, צבעוניים וגם מעוצבים. המומחים בתחום סבורים שהעיצוב אינו משנה כלל, והתקנה של דוקרנים כנגד יונים איננה אפקטיבית דיה.

חסרונות שיטת הדוקרנים

אם חיפשתם מוצרים להרחקת יונים ובחרתם באפשרות של התקנת דוקרנים ליונים, סביר להניח כי תגלו שהשיטה הזו לא מספיק יעילה. עם הזמן היונים מתרגלות לקיומם של הדוקרנים ומוצאות את הדרך לשבת עליהם גם עם אי הנוחות אשר מתלווה לכך. ישנם סוגים שונים של דוקרנים ליונים, והם נבדלים זה מזה במראה שלהם וברמת העמידות שלהם מול פגעי מזג האוויר. דוקרנים שונים יכולים לכער את מראהו החיצוני של הבית ובשילוב עם חוסר היעילות של שיטה זו להרחקת יונים לצמיתות, הם פשוט מתגלים כמיותרים. מלבד דוקרנים להרחקת יונים, נמצאים עוד מוצרים להרחקת יונים כמו מכשירים המשחררים זרם חשמלי בעוצמה נמוכה ומשתנה. מכשיר מסוג זה ניתן להתקנה באופן פשוט ומאפשר הרחקה של היונים לצמיתות. היונים לא חוזרות לקנן מעל אדן החלון משום שהן לא מתרגלות לזרמים החשמליים המשתנים ומעדיפות למצוא מקום אחר לקנן בו. יתרון נוסף של מערכות מסוג זה הוא ההתאמה לתנאי מזג האוויר השונים. אלמנט חשוב באקלים הישראלי. כמו כן, פתרון זה בשונה מהתקנה של דוקרנים ליונים אינו פוגם במראה האסתטי של הבית.

בחירת השיטה המתאימה

כאשר יש מגוון יחסית רחב של מוצרים להרחקת יונים, אנו מעונינים לוודא כי בחרנו באפשרות הטובה ביותר הקיימת. במחשבה על הרחקת יונים לצמיתות כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום אשר מתמחים בהרחקה של יונים. הם יוכלו להצביע עבורכם על החסרונות של כל שיטה, כמו גם על היתרונות של השיטות השונות. לאחר ייעוץ שכזה תוכלו להתאים את הפתרון הטוב ביותר עבורכם על מנת להרחיק את היונים לתמיד.