לתת לגוף שלכם לדבר

אימרה ידועה היא ש"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני". מומחים רבים לשפת גוף אוהבים לעשות שימוש במשפט זה, ובצדק. נסו להיזכר באנשים מרשימים במיוחד שפגשתם במהלך חייכם ועכשיו חישבו על הצורה שבה הם דיברו, התנועעו והתנהגו. אין ספק, שפת הגוף שלנו משחקת תפקיד חשוב ברושם שאנחנו רוצים להשאיר על הסביבה. כל מומחה לשפת גוף יעיד שבהחלט ניתן לרכוש כלים כדי לשפר את שפת הגוף במסגרת הרצאה על שפת גוף, סדנה או קורס מתמשך.

מה אומרות הידיים?

עולם ניתוח שפת גוף הוא מורכב. מומחה לשפת גוף יכול לנתח את תנועות הידיים שלכם ולהגדיר האם אתם טיפוסים נלהבים, ביישנים או בעלי נטיה לדרמטיות. ניתן גם לומר בוודאות שהקול שאנו מפיקים הוא חלק מהותי מהמכלול שהוא שפת הגוף שלנו. קול רועד וחלש יעיד בדרך כלל על אדם נחבא אל הכלים או חסר ביטחון, בעלי קול עוצמתי וחזק לא תמיד ישרו אווירה של ביטחון אלא אולי של רצון לבלוט ולהרשים. התשובות לא נמצאות תמיד רק אצל מומחה לשפת גוף שמעביר הרצאה על שפת גוף. גם אתם יכולים לרכוש כלים לניתוח שפת גוף ולשיפור שפת הגוף שלכם.

הרצאות במסגרות שונות

במקומות עבודה רבים עולה הצורך במודעות לשפת הגוף. אלה יכולים להיות מקומות שעוסקים בתחומים מגוונים, בין אם בתחום המכירות, שירות הלקוחות או העברת הדרכות. למעשה, בכל מקום בו יש לנו נגיעה ואינטראקציה עם אדם אחר, שפת הגוף שלנו משחקת תפקיד חשוב, ולכן הרצאה על שפת גוף שמועברת על ידי מומחה לשפת גוף היא בהחלט דבר הכרחי כשרוצים לחדד ולשפר את דרכי הביטוי והאינטראקציה של העובדים.
במסגרת הרצאה על שפת גוף, ניתן להדגים ולדון על מספר היבטים: זיהוי מצבים של אמירת שקר, זיהוי חיבה אצל הצד השני ומודעות של הפרט לשפת הגוף ולמסרים שהוא עצמו משדר.

בחירת המרצה המתאים

החלטתם להביא אל הארגון שלכם מרצה לשפת גוף? אין ספק שחשוב שמי שמעביר הרצאה על שפת גוף יהיה איש או אשת מקצוע מומחים ומנוסים בתחומם. יש לא מעט אנשים שאמנם קוראים לעצמם מומחים בניתוח שפת גוף, אך אין להם את הכלים או הניסיון המקצועי אשר מאפשר ניתוח מעמיק ורציני של שפת הגוף. כדי לבחור מבין מגוון מרצים שעוסקים בתחום, הדבר החשוב ביותר הוא לקבל המלצה. רצוי שההמלצה תגיע מגורם אמין, או שתצפו בהרצאה שאותו מרצה העביר. ניתן להגיע פיזית להרצאה או לצפות בסרטוני וידיאו של המרצה וכך להתרשם מהצורה בה הוא מעביר אותה.
הרצאה על שפת גוף בארגון צריכה להיות כמה שפחות כללית, ולתת מגוון כלים שבאמת רלוונטיים לתחום העיסוק של האנשים בארגון. ללא מיקוד כזה, ההרצאה יכולה להיות מעניינת אך פחות רלוונטית וכך פחות אפקטיבית עבור העובדים.