איך לקרוא אנשים לפי שפת גוף

גיוס מועמדים לתפקידים שונים בארגונים יכולה להיות משימה מאוד מאתגרת, במיוחד כאשר מדובר בארגון גדול. ראיון העבודה הוא כבר ממש לא ריאיון העבודה של פעם, בו התבקשתם לציין את התכונה הרעה שלכם (פרפקציוניזם) ואת התכונה הטובה שלכם (גם פרפקציוניזם, כמובן). כיום על תפקידים נחשקים יש הרבה יותר מועמדים אשר מעוניינים לאייש את התפקיד . המגייס צריך לדעת איך לקרוא אנשים לפי שפת הגוף שלהם, והמועמד נדרש לגלות מיומנויות שנלמדות במסגרת קורס עמידה מול קהל או לימודי שפת גוף על מנת להעביר בצורה מדויקת את המסר שלו.

מאיפה מתחילים?

קריאת אנשים בהתאם לשפת הגוף שלהם היא נושא שבעבר היו מייחסים לו חשיבות נמוכה. כיום, מי שמעוניין להתקבל לתפקיד כלשהו, במיוחד אם מדובר בתפקיד מבוקש, כדאי לו לבדוק את האפשרות של לימודי שפת גוף. בלימודים אלה המועמד ידע כיצד להציג את עצמו בצורה טובה, ולהעביר את המסרים אותם הוא מעוניין להעביר. אם התפקיד מצריך אסרטיביות וביטחון עצמי גבוה, שפת גוף אשר משדרת תכונות אלה בהחלט יכולה לסייע למועמד להתקבל לתפקיד. מועמדים רבים בוחרים לקחת קורס עמידה מול קהל, לא משום שהם חוששים מפרזנטציה בעבודה, אלא משום שהם יודעים שלהופעה ולעמידה שלהם במסגרת העבודה יש תפקיד חשוב. עמידה מול קהל לא מיועדת רק עבור שחקנים או אנשי בידור. בעולם בו הזמן שיש לנו להציג את המסר שלנו רק הולך וקטן, עמידה נכונה מול קהל (בין אם מדובר בקבוצת אנשים גדולה או מראיין אחד) היא דבר משמעותי. היציבה שלנו, המבט שלנו והאופן בו אנו מדברים ומבטאים את המילים אומרות עלינו יותר ממה שיגידו עשרות מכתבי המלצה.

לא רק עבור מועמדים לתפקיד

לצד ההתמודדות בראיונות עבודה, לקריאת אנשים לפי שפת גוף יש חשיבות ברמה היומיומית של העבודה. קורס עמידה מול קהל יוכל לתרום רבות למי שנדרש במסגרת עבודתו להציג רעיונות שונים ומעוניין שהמסר שלו יעבור בצורה ברורה. לימודי שפת גוף מאפשרים שימוש נכון יותר בטון הדיבור, מדגישים כיצד יש לעמוד או לשבת כאשר מעוניינים לשכנע או להסביר רעיון. נדמה לנו כי מדובר במשהו מאוד זעיר ולא משמעותי, אך למעשה לתקשורת הבלתי מילולית שלנו יש השפעה רבה, לעתים אף יותר מהתקשורת המילולית שלנו. מי שנדרשים להיות נוכחים בפרזנטציות, גם אם אינם מעבירים אותן, צריכים אף הם לקחת בחשבון את האופן בו הם עומדים מול הקהל: כיצד הם יושבים, באיזו טונציה הם מדברים וכן הלאה.
ניהול אנשים אף הוא מצריך ידע בעמידה מול קהל. סמכות היא כמובן משהו גדול יותר מהאופן בו אדם עומד או מדבר, אך בהחלט יש חשיבות רבה לאלמנטים אלה.
גם מי אשר מתמודד עם פחד קהל, יכול להיתרם הרבה במסגרת קורס עמידה מול קהל, או לימודי שפת גוף באופן מקצועי.