חיפוש עבודה- זה לא חייב להיות מורכב

תהליך איתור משרת החלומות דורש המון סבלנות ואורך רוח. לעיתים הוא מלווה בהכנה למבחנים, ראיונות, תהליכי מיונים ובסוף המתנה מורטת עצבים לתשובה. כדי להפוך אותו לקל יותר חשוב להבין מהן המטרות החשובות לכם, היכן תוכלו לממש את היכולות שלכם ומהו השכר שאתם דורשים. רק לאחר מכן, תוכלו לפנות לכל אותן מודעות דרושים מפתות ולסנן מראש את המשרה שאינה מדויקת עבורכם.

אילו אתגרים מחכים לכם?

יש אתגרים רבים בחיפוש עבודה, הם מתחילים כבר בשלב האיתור. ברגע שתחפשו מודעות דרושים בגוגל יצוצו מולכם אלפי אפשרויות. חשוב לדעת לסנן ולדייק את התחום שלכם. כך שיעלו רק המודעות הרלוונטיות. הסינון צריך לכלול את ההתמחות הספציפית, התנאים שאתם מחפשים ולא פחות חשוב – אזור גיאוגרפי. בשלב הבא תידרשו לשלוח קובץ קורות חיים. אחד האתגרים המשמעותיים הוא ליצור קובץ שייצג אתכם ויבליט את הכישורים שלכם. נסחו מסמך מתומצת שיכיל את הפרטים האישיים בקצרה: השכלה, ניסיון תעסוקתי בסדר היררכי וגם כישורים מיוחדים. אם יש לכם המלצות צרפו אותן לקובץ כדי שיהיה לכם יתרון על שאר המועמדים.

איך לשפר את הסיכויים להתקבל לעבודה?

ככל שהמשרה יותר נחשקת כך התחרות עליה תהיה גבוהה ומספר הפונים יהיה גדול יותר. לכן, חשוב שתגיעו מוכנים. תחילה, יש להבין את דרישות התפקיד ולוודא שאתם אכן מתאימים. לאחר מכן מומלץ לקרוא על החברה כדי להבין מהי התרבות הארגונית וההיסטוריה שלה. לגלוש ברשתות החברתיות, לקרוא ביקורות וחוות דעת. כך שבעת הריאיון תפגינו חיבור לארגון, בקיאות והבנה בתפקיד. לזמינות שלכם יש גם השפעה על הסיכוי להתקבל לתפקיד. תענו לטלפון, תגיבו למייל במהירות ותקבעו ראיון בתאריך קרוב, כך הסיכוי שהמשרה תאויש על ידי מישהו אחר תקטן. ערכו סקר קצר כדי להבין כמה מרוויחים בתחום שאליו אתם פונים עם הניסיון והידע שלכם. כך שתוכלו לתמחר את עצמכם באופן הראוי. יש קבוצות ווטסאפ של אנשי מקצוע, פורומים ודפים בפייסבוק שדרכם אפשר להתייעץ. כמובן תוכלו לברר מול קולגות או אנשים מתוך החברה.

דרך נוספת לשפר את הסיכוי להתקבל לעבודה היא לעבור על אנשי הקשר. ייתכן ותמצאו מישהו שמכיר את הארגון מבפנים וידע לתת לכם פרטים עליו או להמליץ עליכם.

חיפוש עבודה בזמן משבר כלכלי

האתגר של חיפוש עבודה עולה כאשר מדובר בתקופה שבה השוק נמצא במשבר כלכלי. תקופות משבר מאופיינת בחוסר ודאות כפי שאירע במשבר הקורונה. ארגונים רבים מקפיאים משרות. כך שייתכן שההיצע יהיה מוגבל והביקוש לכל משרה יגדל. לצד זה, ייתכן כי יהיו משרות התחלתיות ומשרות מקצועיות אשר להן יהיה ביקוש גובר. כדי להיערך לכך, מומלץ להבין לאיזה כיוון השוק פונה. לרכוש השכלה מתאימה כדי לאפשר גמישות תעסוקתית גם בתקופות משבר. כך יהיה ניתן לבצע את ההתאמות בקלות ולמצוא עבודה מהר יותר.