ביטוח החובה – אסור לרמותו

   חשיבותו של ביטוח החובה עצומה, הינה קבועה בחוק, ולמרות זאת כמות לא קטנה של אנשים לא מבטחת את עצמה. ויותר גרוע מכך מבצעים הונאות ורמאיות של ביטוח החובה, דבר זה מתבטא ביצירת פציעות מדומות, והכנסת נתונים שקריים במילוי פרטי הביטוח, ראיון זה נובע מהצורך לחסוך הרבה מאוד כספים. עקב גדילת התופעה, נוצר צורך כללי להילחם בתופעה, ונוצך ארגון ממשלתי הנועד לנסות ולמנוע את התופעה הזו.

   הונאות הביטוח הינו שוק המגלגל מיליונים רבים של שקלים. המאבק באותם חברות אמור להיות של כולם, ולא רק מאבקם הפרטי של חברות הביטוח. הונאות אלו פוגעות ברווחיהם של חברות הביטוח השונות, הבעיה הכוללת פה הינה שבסופו של יום, המצב המתמשך הזה יכול לפגוע ביציבות המשק אם אותם חברות בסופו של יום יפלו.

   חשוב לדעת בתור אזרחי המדינה הזו שככל שיגדלו מספר הונאות הביטוח, כך בסופו של דבר אנו נסבול יותר מזה ונשלם סכומים גדולים אשר רק יכלו ויגדלו לחברות הביטוח השונות. פה המדינה נותנת פתח ללקוחות (אזרחי המדינה) לדווח בקו אנונימי על אנשים ששמעו שהם מבצעים של פעולות הונאה של חברות הביטוח (לאחר מכן נוצר קו דומה על אותו בסיס לדיווח על אזרחים מעלימי מס).

   כיום החוק בישראל מאפשר לחברות הביטוח השונות להצליב מידע על לקוחות פוטנציאליים, בגדול מדובר על מעקב אחרי הלקוחות (ישנה רשימה של עבירות של הונאות ביטוח אשר מתופעלות על-ידי חברה פרטית), ושם רשאית חברת הביטוח לבדוק האם הלקוח הפוטנציאלי הינו מועד לפורענות או שהוא לקוח נורמטיבי שיש להחתימו. די ברור להבין מדוע אותם חברות מעוניינות במידע מסוג שכזה. לאותם חברות ישנה זכות לגיטימית לבקש תשלום גבוה יותר עבור לקוחות בעייתים אלו או אפילו במצבי קיצון לא לאשר להם כלל את ביצוע העסקה. חברות הביטוח בעצם לוקחות צ'אנס – סיכון גדול שאותו אדם ינסה לרמות (להונות) אותם בשנית.

   לכל אזרח יש את הזכות הבסיסיית לערער על כך שהוא מופיע במאגר הזה, מעצם מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית, לכל אחד יש זכות להגנה. על האזרח לשלוח טופס ובו בקשה לבדיקה חוזרת, ואת הבדיקה לרוב מבצעת החברה האחראית לאותם רשימות מטעם המדינה. הבדיקה נעשית על ידי הצלבתו של המידע שיש להם במחשביהם (מדיע ממשלתי) עם מידע חדש שעל האזרח להציג, אופציה שניה היא שאותו אדם יפנה בכתב לחברת ביטוח קודמת (אם קיימת כזו) ויבקש שיוציאו בשבילו מסמך רשמי המנקה את שמו. לרוב התשובה מהירה מאוד ונמסרת על לחודש ימים מיום בקשת הערעור.

   בסופו של יום הניסיון לרמות את חברות הביטוח בשביל רווח אישי אינו משתלם, רובם של הרמאים נתפסים ולאחר מכן סובלים מהתוצאות, ההמלצה הינה לנסות ולהיות כמה שיותר ישירים והוגנים. כך כולם יצאו נשכרים, גם חברות הביטוח וגם המבוטחים, וכולנו נהנה ממחירי ביטוח סבירים והגיוניים.

Speak Your Mind

*