ביטוח תלמידים – כל מה שחשוב לדעת עליו

קיימים סוגים של ביטוחים. אחד מהם הוא ביטוח תלמידים, שכפי שמעיד שמו מיועד לתלמידים עצמם ומגן עליהם בשעות הלימודים וגם אחריהן. ביטוח מסוג זה הינו ביטוח התקף 365 ימים, הן בזמן ששוהים בבית הספר, הן בפעילויות מחוצה לו והן לאחר שהתלמיד חזר לביתו. מדוע מדובר בביטוח חשוב ומה עושים במקרה של פגיעה? על כך ועוד, במאמר הבא.

מהו ביטוח תלמידים

על פי חוק חינוך חובה, חייב כל תלמיד להיות מבוטח במסגרתו של ביטוח תלמידים, ביטוח הניתן לו על ידי רשות החינוך במקום שבו הוא לומד. ביטוח זה מעניק לו, או להוריו, פיצוי במידה ונפגע ונגרם לו נזק זמני, נזק קבוע או חלילה מוות. ביטוח תלמידים מכסה מפני תאונות שונות שגרמו נזק פיזי, שניתן לראות בעין או נזק נפשי. לא משנה באשמת מי נגרמה התאונה או נגרם הנזק, בכל מקרה כזה יינתן הפיצוי המתאים. הורי התלמיד הינם אלה המשלמים עבור הביטוח במסגרת התשלומים השונים, שאותם הם מעבירים לבית הספר. מדובר בסכום הנקבע מראש על ידי וועדת החינוך והוא יכול להשתנות בכל שנה.

מה עושים במקרים של תאונה

במקרים של תאונה, חשוב לפנות במהירות לבית הספר ולגורמים הממונים במקום. עורכי דין רבים, המגישים לא אחת תביעת רשלנות רפואית, מוצאים עצמם מטפלים גם במקרים של תאונות תלמידים. בשני המקרים מדובר בנזקים, שחלקם יכולים להיות קשים מאד ולהשפיע באופן ישיר על המשך החיים. כמו תביעת רשלנות רפואית, גם מקרים של תאונות בבית הספר יכולים להיות בשל חוסר מקצועיות, חוסר פיקוח או התמודדות שאיננה נכונה. במצבים שבהם ניתן היה למנוע את התאונה, הרי שמדובר ברשלנות מצידו של צוות בית הספר. חשוב להיעזר בעורך דין מתאים, עורך דין בעל ניסיון בתחום. ישנם מקרים רבים שבהם בית הספר מסייע להורים עצמם להגיש את התביעה אולם ישנם גם מקרים בהם זה לא נעשה ועל ההורים לפנות לגורמים אחרים, שיוכלו לייצג אותם ולעזור להם להתמודד עם המקרה ולקבל את הפיצוי בגיל הנזק שנגרם.

חשוב לדעת

גם על תאונות אלו חלה התיישנות. ניתן להגיש תביעת פיצויים עבור התאונה עד גיל 21. כלומר, אם תלמיד נפגע במהלך תקופת הלימודים שלו בבית הספר, וכיום, כשהוא בן 19, הוא מעוניין לתבוע את בית הספר, הוא יכול לעשות זאת. במידה והוא מעל לגיל 21, חלה התיישנות על המקרה והוא איננו זכאי לקבל פיצויים בגין הנזק.

Speak Your Mind

*