מערכות ניהול עסקים

בשוק התחרותי של היום מערכת בינה עסקית של חברה או ארגון כלשהו תהפוך את המידע שיש ברשות החברה לידע שיוביל להחלטות מושכלות. מסיבה זו חברות רבות פונות אל מומחים בתחום מערכות BI שיכולים לעזור להם בכל הקשור אל בחירת פתרונות מחשוב לעסקים שמתאימים לסוג החברה ודרישותיה.                                                              

הבינה העסקית- מה זה כולל?

הבינה העסקית מוגדרת במילון של ויקיפדיה כתחום אחד מבין תחומים רבים בעולם טכנולוגיית המידע. תחום זה עוסק בכל הקשור אל בנייה של מערכות שהמטרה העיקרית שלהן היא לעזור לאותה חברה או ארגון להפיק ידע שיתרום לארגון מבחינה עסקית. יש סוגים שונים של מערכות בינה והתפקיד שלהן היא לספק מידע אינפורמציה מהעבר, מההווה ותחזיות לגבי פעילות עסקית. באמצעות כל הידע שמופק לנו על ידי אותה מערכת בינה יש אפשרות להחליט מהם הדפוסים המוצלחים לניהולו של העסק ולקבל כל מיני החלטות ניהוליות חשובות. יש טכנולוגיות רבות של הבינה העסקית והפעולות שהן כוללות הן חיזוי אנאליטי, מידוד, עיבוד אנליטי, כריית מידע ועוד. אם בעבר הלא רחוק ארגונים ניתחו את כל הנתונים של הארגון ידנית, כיום הדבר קשה מאוד עד בלתי אפשרי משום שכמות הנתונים עצומה. כל חברה בוחרת את אותה מערכת מידע שתרכז את כל נתוני החברה, דבר שיכלול את כל הנתונים של המחלקות הפנימיות של החברה, מערכת שירות הלקוחות של החברה ומקורות חיצוניים שונים, כמו למשל ספקים וחברות צד שלישי שאיתם אותו ארגון משתף פעולה.

פתרונות מחשוב

פתרונות מחשוב לעסקים חיוניים לכל עסק שמעוניין להתייעל ולהצליח בשוק התחרותי. יש סוגים שונים של פתרונות, אם מדובר על פתרונות של BI בתחום השיווק והמכירות, ניהול של כספי החברה, ניהול רצפת הייצור, משאבי האנוש של החברה, הרכב ושרשרת האספקה וכל הקשור אל ניהול של שירות הלקוחות של החברה. שילוב של מערכת בינה חכמה שמותאמת לעולם העסקי תאפשר לחברות להגדיל את היקף המכירות שלה ותעזור למנהלי המכירות של החברה להשתמש בכלים הטובים ביותר לביצוע של כל משימות החברה. הטמעה של מערכת הבינה העסקית על ידי חברה תעזור לחברה להבין את המצב שלה החברה ביחס ליעדים אותן היא קבעה לעצמה, לעקוב אחר החלטות שמיושמות בזמן אמת ועוד.

לסיכום, נכון להיום כל חברה שמעוניינת להצליח בשוק התחרותי, חייבת להיות בעלת בינה עסקית. דבר זה ניתן להשיג את ידי הטעמת מערכת מחשוב מסוימת וכן פתרונות מחשוב שונות בדמות תוכנות עזר שיביאו את החברה להבנה וליכולת לשנות את הנדרש.