הוצאה לפועל – מה זה אומר?

אחד מההליכים המשפטיים הידועים ביותר הוא הליך הוצאה לפועל. במאמר זה נספק לקוראים הסבר אודות מהי ההוצאה לפועל וכיצד עורך דין משתלב בכל הקשור אליה.               

הליך ההוצאה לפועל מאפשר לכל אדם לממש פסק דין שנפסק לזכותו ומקנה לו זכות כספית כלשהי. אם למשל יש לכם עסק ואחד הלקוחות או הספקים שלכם חייבים לכם כסף והם אינם מוכנים לשלם לכם ואתם חשים שהגעתם איתם למבוי סתום, תוכלו לפנות אל הליך של ההוצאה לפועל. במקרים בו החלטתם לתבוע את כספכם עו"ד יכול לשמש לכם כעזר רב בשיפור הסיכויים לקבלת כל מה שהלקוח חייב לכם. מערכת ההוצאה לפועל הוקמה על מנת לעזור לכל מי שחייבים לו כסף.  דבר זה תקף לגבי כל מי שיכול להוכיח שחייבים לו כסף, אם עלי ידי הצגה של פסק דין, צ'ק או שטר חוב.

הליך ההוצאה לפועל

אם פתחו נגדכם בתהליכי הוצאה לפועל או שמא חייבים לכם כסף רב ואתם לא מצליחים לגבות את הכסף שחייבים לכם, יש לכם אפשרות להתחיל בהליך ההוצאה לפועל. המטרה של חוק ההוצאה לפועל הוא שהאדם שחייבים לו יקבל את מה שמגיע לו והאדם שחייב לאחר יזכה להגנה על ידי עורך דין. הצד הזוכה יהיה תמיד אותו צד שהגיש את פסק הדין והחייב יהיה זה שפסק הדין הוגש נגדו ואילו הוא חייב לשלם אותו. במסגרת חוק ההוצאה לפועל יש אפשרות לעקל את הרכוש של החייב, יש אפשרות לעקל את המקרקעין שלו, לעכב את היציאה שלו מהארץ, לשלוח לו צו מאסר, להעביר חלק מהנכסים של החייב לזוכה ועוד כל מיני פעולות שנועדו להפעיל לחץ על החייב להחזיר את הכסף לזוכה.

תפקידו של עו"ד; אם קיבלתם הודעה שנפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל הדבר הראשון אותו יש לעשות הוא לפנות אל עורך דין המומחה בתחום. העורך דין הוא זה שיסביר לכם מהן הזכויות שלכם ומהי הדרך הנבונה ביותר בה ניתן לפעול. מבחינת החוק יש לכם 21 ימים לשלם את החוב אותו אתם חייבים עד לשלב בו יתחילו לעקל לכם נכסים, מקרקעין ועוד. באותה תקופה תוכלו להגיש כל מיני ערעורים ובקשות שישפיעו על ההחלטה או על הדרך בו יגבה החוב שלכם. חשוב לדעת שכל עוד אתם פועלים במסגרת החוק לא יכולים לאסור אתכם. מלבד ההסבר אודות ההליך והייעוץ, עו"ד הוצאה לפועל יכול לנקוט בכל מיני צעדים  שיעזרו לכם לצמצם את החוב המדובר.

לסיכום, במקרה של צו הוצאה לפועל הצעד הראשון אותו מומלץ לעשות הוא לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתחום ובעל מוניטין מוצלח בתחום וזאת על מנת שיבחן את התיק שלכם, יסביר לכם מהם הצעדים בהם חשוב לנקוט וילווה אתכם לאורך כל התהליך.