דברים שחשוב לדעת על ביטוח לעובדים זרים

גם לעובדים זרים יש זכויות – כאשר, בכדי לנצל אותן בעת הצורך, חשוב שאותם העובדים יהיו מודעים אליהן. הבעייתיות היא, שהמודעות לזכויות אלו בקרב העובדים הזרים, היא לא תמיד גבוהה. כחלק מכך, עובדים רבים מוצאים את עצמם  מוותרים על חלק גדול מאותן זכויות אשר מגיעות להם מהמעביד שלהם – מה שפוגע באופן משמעותי ברמת החיים שלהם בארץ ויכול להוביל לקשיים כלכליים. כך לדוגמא, יוצא שלא רבים מודעים לעובדה כי אחת הזכויות של העובדים הזרים שהינם הורים, היא להיות זכאים לקבל ביטוח רפואי עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים מסוגים שונים. 

הזכות עבור ביטוח לעובדים זרים שהם גם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ניתנת עבור כל העובדים אשר אינם אזרחים ומועסקים בישראל. מי שזכאי לקבלת ביטוח זה יכול ליהנות מסיוע נרחב ומכיסויים שונים במצבים כגון: ניתוחים מסוגים שונים, תרופות, ביקורים בבתי חולים, פינוי באמצעות אמבולנס ועוד.. חשוב לציין, שטיפולים כגון: שירותים פסיכולוגים, בדיקות גנטיות ושירותי אשפוז לא תמיד יכללו בפוליסת ביטוח מהסוג הזה – לא קיימת חובה לכלול אותם באותה הפוליסה. כאמור, בכדי לקבל את ההחזרים והסיוע הכספי, חשוב להבין לעומק מה הביטוח הרפואי של העובדים כולל ולדעת איך להפעיל ולהשתמש בו בעת הצורך.

על מה חשוב לשים דגש?

ראשית כל, בכדי להיות זכאים לסיוע בכיסוי הטיפולים עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים על העובדים הזרים לוודא, כי המעסיק שלהם אכן רכש עבורם ביטוח בריאות. במידה וביטוח שכזה לא קיים, העובד יחויב לשלם בעבור הטיפולים הרפואיים השונים אותם הוא או ילדיו יקבלו. עובדים זרים אשר מגלים כי אין להם ביטוח שכזה, צריכים להיות מודעים לעובדה כי במידה וידווחו על כך, המעסיקים שלהם יענשו – המעסיקים מחויבים לרכוש לעובדים ביטוח שכזה על פי חוק. אחת מהזכויות של העובדים הזרים, היא לקבל העתק של הפוליסה אשר כתוב בשפה אשר ברורה להם – באמצעות העתק זה, יתאפשר לעובדים להיות מודעים לכל הזכויות והכיסויים המגיעים להם.

כאמור, גם לעובדים זרים יש שורה ארוכה של זכויות, כאשר לעיתים הן בגלל קשיי השפה והן בגלל סיבות נוספות הן כלל לא מודעים אליהם. כך יוצא, שאם אתם עובדים זרים או שיש לכם חברים או מכרים הנמנים על אוכלוסייה זאת. חשוב לוודא שאותם עובדים, מודעים בצורה מעמיקה לזכויות שלהם – ובעיקר בכל מה שקשור לנושא של ביטוח רפואי והכיסויים השונים המהווים חלק ממנו.