חוקר פרטי – מגלים לכם את האמת

אחד מהתחומים המרתקים ביותר הוא תחום החקירות הפרטיות. במאמר זה נגולל בפני הקוראים מהו תפקידם של חוקרים פרטיים, מהו גילוי האזנות סתר ומה החוק קובע לגבי עבודתם של החוקרים הפרטיים וגילויי האזנות.

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע המומחים בכל הקשור אל ניהול חקירות ומעקבים שונים למטרה אחת של איסוף ידע עבור הלקוח, שהזמין שירות זה. חוקרים פרטיים עוסקים בכל מיני תחומים, אם מדובר על תחום החקירות הבינלאומיות, תחום המודיעין העסקי ובדיקות רקע על כל מיני גופים או אנשים, חקירות שעיקרן הוא איתור של רכוש ונכסים, חקירות כלכליות, גילוי של האזנות סתר, אבטחת מידע ועוד. חשוב לדעת שבמדינת ישראל חוקרים פרטיים חייבים לפעול בהתאם לחוק שירותי השמירה והחוקרים הפרטיים שנחקק בשנת 1972 ולהיות בעלי רישיון חוקר פרטי בישראל. רישיון ניתן לקבל רק לאחר מספר שנות התמחות במשרד חקירות וציון עובר במבחן הסמכה של משרד המשפטים.

האזנות סתר- על מה מדובר?

במדינת ישראל יש חוק שמגדיר מהי בדיוק האזנת סתר.  כאן מדובר על האזנה לשיחה של מישהו אחר, העתקה של שיחה של מישהו אחר או הקלטה של שיחה של מישהו אחר, באמצעות מכשיר הקלטה ללא הסכמתו או הסכמת האדם האחר איתו הוא משוחח. בישראל, כל מי שיואשם בהאזנת סתר צפוי למאסר של עד חמש שנים. הגופים היחידים שמורשים לבצע האזנות ללא רשות ובסתר הם שר הביטחון, ראש הממשלה ובמקרים מיוחדים בהם הם מתקבל אישור לכך גם המשטרה. חשוב לדעת שיש סוג מסוים של האזנות סתר  שלא מחייב אישור על פי חוק וזאת אם האזנה בוצעה על ידי גורם ביטחוני (משטרה, צבא , משרד הביטחון וכו') וזאת במטרה למנוע עבירה או לגלות מעשה עבריינות ובמצבים בהם השיחה נעשתה במקום פומבי, בבית סוהר או בחדר חקירות.

פעמים רבות אנשים חושדים שמא מאזינים להם ללא ידיעתם וזאת על מנת לדלות כל מיני פרטי מידע חשובים על מקום העבודה או על החיים האישיים של אותו אדם. רוב האנשים שמעו על מקרים כאלו במקרה בו זוג מעוניין להתגרש ואחד מהם מקליט בסתר כל מיני פרטים על האחר. דבר זה כולל גם האזנות סתר של שיחות הטלפון. במקרים כאלו, על מנת להוכיח שאכן מישהו ביצע עבירה פלילית מסוג זה, אנשים שוכרים את השירות של חוקר פרטי שמומחה בכל הקשור אל גילוי האזנות סתר. החוקר או חברת החקירות משתמשים בציוד משוכלל ויקר מאוד שמצליח להוביל לתוצאות הברורות והטובות ביותר.

לסיכום, אם אתם חושדים שמא מישהו מצותת לשיחתכם או מבצע משהו מאחורי גבכם, יש לכם אפשרות להשתמש בשירותי משרד חקירות פרטי מורשה שיחשוף בפניכם את האמת.