נכסים מניבים לצרכי השקעה

עומד לרשותכם כסף פנוי לצרכי השקעה? מתלבטים היכן להשקיע את הכסף? רוצים ליהנות מתשואות גבוהות בגין ההשקעה הישירה שלכם? בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע מורחב אודות אפיקי השקעה אטרקטיביים בענף הנדל"ן, ענף הנחשב כיום לאחד מאפיקי ההשקעה המרכזיים ביותר בישראל, וזאת בשל העלייה המתמדת במחירי הדירות למגורים ומחירי הנכסים המיועדים לצרכי תעשייה ומסחר.

אחד השיקולים הנלווים לכל השקעה בענף הנדל"ן היא התשואה השנתית אותה ניתן לייצר באמצעות הנכס בו אתם עומדים להשקיע, כאשר שתי האלטרנטיבות העומדות לרשותכם הן: השקעה בדירות מגורים המעלות את ערכן מעת לעת ובמקביל מעניקות לכם תשואה בטוחה בגין השכרת הדירה, והשקעה בנכסים המיועדים לצרכי מסחר ותעשייה. שתי האלטרנטיבות מכונות בשפה המקצועית נכסים מניבים, כלומר נכסים בהם השקעתם את כספכם והם מניבים עבורכם תשואה שנתית שנועדה להחזיר את ההשקעה ולספק לכם רווחים ישירים על ההשקעה. שני אפיקי ההשקעה הנ"ל, מיושמים כיום על ידי יותר ויותר ישראלים המחפשים מקור השקעה סולידי המאפשר להם ליהנות מתשואות שנתיות המשדרגות את עצמן משנה לשנה.

מרבית המשקיעים בענף הנדל"ן מתבלטים האם להשקיע את כספם בדירות למגורים, או לחילופין, בשטחי משרדים, מסחר ותעשייה. על מנת לבחון בצורה מקצועית את ההתלבטות הנ"ל, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מכם העומד לבצע עסקת נדל"ן כזו או אחרת למטרות השקעה, לפעול בהתאם להנחיות הבאות: בראש ובראשונה בדקו מהו את הלוקיישן בו אתם עומדים לבצע את העסקה. בשלב זה בדקו האם מדובר בלוקיישן העומד להפוך לדבר הבא בענף הנדל"ן, וכפועל יוצא מכך, תוכלו לרכוש בזול (באופן יחסי כמובן) וליהנות מתשואות גבוהות לאורך השנים. כמו כן, הקפידו לבדוק האם הלוקיישן המיועד תואם את אופי ההשקעה, כלומר, במידה ואתם עומדים לרכוש דירה לצרכי השקעה והעמדתה להשכרה בתקופה הקרובה, בדקו מה הם מחירי השכירות באזור המיועד, מי היא אוכלוסיית היעד המתגוררת בשכירות באזורים אל וכדומה.

במידה ואתם עומדים להשקיע את כספכם בנכסים כגון: משרדים, חנויות ושטחי מסחר ותעשייה, הקפידו לבדוק את אותם כללים בהתאם למצוין לעיל. השכרת משרדים בניגוד להשכרת דירות מיושמת בעיקר בהתאם לגודל המשרד המוצע, וזאת מכיוון שרוב מחירי ההשכרה למשרדים נקבעים בהתאם לתעריף מחיר לכל מ"ר בשטח המשרד. כפועל יוצא מכך, השכרת משרדים גדולים תניב לכם תשואה רבה יותר עבור כספי ההשקעה שלכם. בנוסף לכל המצוין לעיל, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיהן של חברות המתמחות בליווי משקיעים בענף הנדל"ן. הידע המקצועי העומד לרשות חברות אלו יוכל לחסוך לכם לא מעט כסף על לא מעט טעויות נפוצות אותן מבצעים משקיעי נדל"ן חסרי ניסיון או הבנה בתחום.