מי צריך בלש פרטי?

לא אחת כאשר מי מאתנו רוצים או נדרשים להשיג מידע על הזולת אנחנו לא יכולים להסתפק רק בערוצי המידע הנגישים והזמינים לנו. על אף שפע המידע החינמי המצוי ברשת האינטרנט, יש פרטי מידע שונים מוצפנים, אשר על מנת לגלותם נדרשת פעילות יזומה וממוקדת של בלש פרטי המבצע עבודתו בשליחתו של משרד חקירות.

 

ריגול תעשייתי הוא חלק מובנה בהתנהלותם של גופים וחברות שונות. ניתן להתוודע באמצעותו לתכניות אסטרטגיות של מתחרים בפועל ומתחרים בפוטנציה, על מוצרים חדשים שהם מתכננים, על שווקים חדשים שאליהם הם מבקשים להיכנס, על היקפי הפעילות ועוד. חקירות כלכליות מתבצעות, בין השאר, באמצעים סמויים וחשאיים, בעיקר בקרב גופים וחברות שהמידע שלהן שמור היטב.

 

הבלש הפרטי החוצץ בינה לבינו

חקירות כלכליות  נדרשות לא פעם נגד אדם, חברה או עסק בחשד לביצוע עבירות כלכליות שונות כגון: העלמות מס, די דיווח על הכנסות, הוצאתן של חשבוניות פיקטיביות, עבירות ניירות ערך, הלבנת הון ועוד. חקירה כלכלית יכולה להיות חלק מעבודתו של בלש פרטי לפי דרישת מי מבני הזוג על רקע או כחלק מניהול תיק גירושין או כאשר מי מבני משפחה חושד כי קיים ניסיון להשפיע על יורש להטות את ירושתו לטובת מי מהיורשים. חקירה כלכלית מתנהלת בסודיות, כאשר במהלך המעקב נעשה ניסיון לאסוף ראיות והוכחות לצורך ביסוס אשמה. חשיבות ניהול חקירה סמויה נובע מהיתרון הגלום בה כגון מניעת האפשרות לתיאום גרסאות, לטשטוש ראיות או העלמתן. ביצוע חקירה מחייב ידע, ניסיון, סבלנות, זהירות ומיומנות בהפעלת אמצעים שונים, הגעה אל מקורות מידע ואיסוף שיטתי של ראיות. לקוחות המזמינים חקירות בנושאים כלכליים הם רבים ומגוונים ועמם נמנים: עיריות, בנקים, גופים ממשלתיים, לקוחות פרטיים. המידע שניתן להפיק באמצעות חקירות המתבצעות על ידי חוקר פרטי עשוי לשמש בסיס לקבלת החלטה, האם יש די ראיות המצדיקות הגשת תביעה, כאשר מנגד נלקחות בחשבון ההוצאות הכרוכות כגון אגרות שונות, שכר עורך דין ועוד.

 

מה חוקרים החוקרים? עיסוק- עיקרי ומשני, הכנסות, כלי רכב, איתור נכסים שונים, איתור סניפי בנק בהם מנהל מי שבעניינו מוזמנת החקירה את חשבונותיו, איתור זכויות כספיות של אדם בחברות ביטוח, איתור תיקים בבתי משפט, הוצאה לפועל, מצבת החובות של הנבדק ועוד. חקירה על ידי בלש היא מעקב לכל דבר ועניין, לכן במהלכה צריכים להינקט כל כללי הזהירות על מנת לא לעורר חשד כי הנבדק נמצא תחת מעקב וכי מתבצעת חקירה מסועפת בעניינו.