מערכת דיווח נוכחות ויתרונותיה

אין ספק כי אחד הפרמטרים המרכזיים שיקבעו את תפוקותיה של חברה היא נוכחות עובדיה בצורה מסודרת, החל מהעובד הזוטר ביותר ועד לצוות ההנהלה והמנכ"ל. ללא כוח אדם גם החברה בעלת האסטרטגיות המתוחכמות ביותר תתקשה לתפקד ולהניב תפוקות יפות. שעון נוכחות עובדים הוא אמצעי הכרחי למען ניהול עובדים אפקטיבי. עם זאת, היום ניתן לראות במקומות עבודה, במיוחד המתקדמים שבהם כי שעוני הנוכחות המכאניים בהם נעשית העברת כרטיס הולכים ונעלמים. מהן המערכות התופסות את מקומם?                                              

ניהול עובדים- חובה על פי חוק

ניהול עובדים ונוכחותם בצורה מסודרת אינו רק אינטרס כלכלי של החברה. על פי חוק אשר נחקק בשנת 2009, חייב כל מעסיק לנהל רישום מסודר של שעות העבודה של כל אחד מהעובדים, כולל עובדים אשר עובדים מחוץ לחברה עצמה כי תפקידם דורש זאת, כמו מנהלי שיווק אשר נמצאים חלק גדול מהזמן בפגישות מחוץ למשרד או עובדי out sourcing אשר מועסקים על ידי חברה מסויימת (למשל חברת השמה) אך עובדים בפועל בחברה אחרת. לכן, התעורר הצורך להתקדמות מעבר לשעונים המכאניים ולפיתוח של שעון נוכחות עובדים שיאפשר דיווח מרחוק. עם התפתחות הטכנולוגיה הדבר התגלה כאפשרי.

דיווח שעות אפשרי גם מחו"ל

עם ההתקדמות בתחום פותחו שעוני נוכחות באמצעותם יכול העובד לדווח על הגיעו לעבודה או על צאתו ממנה באמצעות האינטרנט, הטלפון או הסלולארי. היום לא מעט עובדים מבצעים חלק מהעבודה מהבית מבלי להגיע למשרד כלל ולכן האפשרות לעקוב אחר שעות העבודה היא חיונית. במידה והדיווח נעשה באינטרנט, יכול המעסיק לעקוב בעזרת כתובת ip אחר הביצועים הנעשים במסגרת העבודה. הדיווח באמצעות האינטרנט אינו דורש התקנת חומרה וניתן לבצע את הדיווח מכל מחשב. עבור עובדים הנעים בדרכים הדיווח באמצעות הסלולארי הוא אידיאלי וחוסך חיפוש אחר טלפון. כך, מעקב אחר נוכחות אפשרי גם אחר עובד העובד מטעם החברה בחו"ל.

לשים את האצבע- השעון הביומטרי

אין כמו טביעת האצבע בכדי לשמש אמצעי זיהוי חד משמעי לאדם. טביעת האצבע ייחודית לכל אחד ואין טביעת אצבע זהה. לכן, זיהוי באמצעות טביעת האצבע לא נותן מקום לטעויות. פיתוח שעונים ביומטריים מאפשר למעסיק להיות בטוח באופן חד משמעי כי עובד אכן הגיע לעבודה. אם קודם לכן היו מקרים של רמאות והעברת כרטיס של עובד אחד על ידי עובד אחר, או מקרים בהם איבד עובד את כרטיסו, היום אין עוד ספקות- את טביעת האצבע יכול להעביר רק אותו עובד ולמזלו היא נמצאת תמיד איתו…

Speak Your Mind

*